گوگل رمز عبور را از سایت‌ها حذف می‌کند

گوگل رمز عبور را از سایت‌ها حذف می‌کند

اخبار امنیت اطلاعات : شرکت گوگل اعلام کرد در حال کار کردن روی طرح جدیدی است تا یکی از محصولات داخلی امنیتی خود را به یک سرویس کاربری و عمومی…
اخبار امنیت اطلاعات : شرکت گوگل اعلام کرد در حال کار کردن روی طرح جدیدی است تا یکی از محصولات داخلی امنیتی خود را به یک سرویس کاربری و عمومی تبدیل کند و در نهایت فرآیند ورود رمز عبور برای دسترسی به خدمات اینترنتی را به طور کامل متحول نماید.
این شرکت اینترنتی در پروژه جدید خود با شرکت امنیتی YubiKey همکاری‌هایی را آغاز کرده است تا در نهایت یک کلید USB تولید کند که می‌تواند به رایانه شخصی متصل شود و با مرورگر اینترنتی Google Chrome ارتباط برقرار کند.
با این روش زمانی که یک سایت اینترنتی شناسه کاربری و رمز عبور را از کاربر می‌پرسد، کاربر به راحتی شناسه و یک کد PIN چهار رقمی را وارد می‌نماید. مابقی فرآیند شناسایی کاربر توسط کلید USB ارایه شده توسط YubiKey صورت می‌گیرد.
شرکت گوگل به تازگی دستگاه امنیتی ویژه‌ای را در اختیار کارمندان قرار داده و نشریه Forbes در این خصوص نوشته است که روش ویژه ارایه شده این دستگاه را به یک ابزار امنیتی شخصی تبدیل می‌کند.
اما روش جدید گوگل علاوه بر آنکه به وسیله رمز عبور و دستگاه سخت‌افزاری ایمنی پایگاه‌های اینترنتی را تقویت می‌کند، قادر است قابلیت‌های مرورگر اینترنتی Chrome را نیز افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up