مراقب حملات جدید بدافزار Zeus باشید

مراقب حملات جدید بدافزار Zeus باشید

یکی از رایج ترین راه های نفوذ به سیستم های کامپیوتر از طریق شبکه استفاده از بدافزار و تروجان است. میلیون ها کامپیوتر در سراسر جهان از طریق بدافزار و…

یکی از رایج ترین راه های نفوذ به سیستم های کامپیوتر از طریق شبکه استفاده از بدافزار و تروجان است. میلیون ها کامپیوتر در سراسر جهان از طریق بدافزار و تروجان آلوده می شوند.

این طور که نتایج حاصل از بررسی‌های جدید مرکز تحقیقاتی Trend Micro نشان داده است، طی چند ماه گذشته میزان فعالیت‌ها و جرایم سایبری خانواده بدافزار Zeus که مبتنی بر ویروس Trojan ساخته شده، به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

گروه تحقیقاتی Trend Micro با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص هشدار داد: «انواع مختلف بدافزار ZeuS/ZBOT با هدف سرقت اطلاعات فعالیت می‌کنند و فعالیت آن‌ها نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است. از ابتدای سال جاری میلادی فعالیت انواع مختلف این بدافزار افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی فعالیت آن‌ها بیشتر هم بشود.»

بدافزار Zeus که با نام Zbot هم شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین خانواده‌ بدافزارهای مالی در جهان است که همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.
هدف اصلی از فعالیت آن سرقت و کلاه‌برداری از بانک‌ها است و در عین حال می‌تواند انواع مختلف اطلاعات شخصی را نیز به سرقت ببرد.

لازم به ذکر است که Zeus این روزها توسط خالق اولیه خود توسعه نمیابد.
در سال ۲۰۱۱ میلادی کدهای منبع این بدافزار روی اینترنت منتشر شد و از آن زمان عموم کاربران انواع مختلف این بدافزار را تولید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up