5 پیش بینی هوش مصنوعی در سال 2016

پنج پیش‌بینی در حوزه هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۶

با ظهور هوش مصنوعی، عده زیادی علاقمندند بدانند این فناوری در آینده تا کجا پیش خواهد رفت. در این راستا، کارشناسان یک شرکت متمرکز بر هوش مصنوعی 5 پیش‌بینی در…

با ظهور هوش مصنوعی، عده زیادی علاقمندند بدانند این فناوری در آینده تا کجا پیش خواهد رفت. در این راستا، کارشناسان یک شرکت متمرکز بر هوش مصنوعی 5 پیش‌بینی در حوزه هوش مصنوعی برای سال 2016 ارائه داده‌اند.

در شرکت ناراتیو ساینس (Narrative Science) علاقه زیادی به پیش‌بینی در مورد نوآوری‌ها، فناوری‌ها و به طور خاص در مورد ظهور هوش مصنوعی وجود دارد. این شرکت در مورد آینده خوش‌بین است و باور دارد که انسان وارد دوره جدیدی از نوآوری‌های هوش مصنوعی شده‌است. پیش‌بینی‌های کوتاه مدت این گروه در حوزه هوش مصنوعی در سال 2016 در زیر آورده شده‌اند:
1. افزایش اختراعات بهره گرفته از هوش مصنوعی
در سال 2015 شرکت‌های فناوری بزرگی مانند گوگل (Google)، فیسبوک (Facebook)، آمازون (Amazon) و توییتر (Twitter) سرمایه گذاری‌های کلانی در حوزه هوش مصنوعی داشتند. خبرها حاکی از این بود که فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بزرگ‌ترین رقیب شرکت‌های نرم‌افزاری خواهند شد. همچنین شرکت‌هایی مانند مایکروسافت (Microsoft) و گوگل ابزارهای خود را به صورت منبع باز تولید نمودند. این حرکت عرضه نوآوری‌های مختلف به بازار را در سال 2016 افزایش خواهد داد. علاوه بر این، با وجود کارآفرینانی که اکنون به فناوری‌های هوش مصنوعی ارزان قیمت و با کیفیت برای تولید محصولات جدید دسترسی دارند، به احتمال زیاد شاهد ظهور شرکت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم بود.
2. فعالیت هم‌زمان کارمندان و ماشین‌های هوشمند
ماشین‌های هوشمند باعث بالارفتن بهره‌وری در محیط کاری شده و به افزایش سودبخشی کارمندان کمک می‌کنند. تام داونپورت که تحلیل‌گر مسائل صنعت است، در پیش‌بینی خود می‌گوید: «مدیران باهوش درک خواهند کرد که افزایش تولید با ترکیب انسان و ماشین هوشمند، راهکار بهتری نسبت به اتوماسیون کامل است.»
3. مدیران، شفافیت بیشتری می‌طلبند
مدیران تجاری درک خواهند کرد که ماشین‌های هوشمندی که تنها پاسخ‌ها را بدون توضیح ارائه می‌کنند استفاده زیادی نخواهند داشت. تولید نتیجه به تنهایی کافی نیست. اضافه‌نمودن توانایی‌های ارتباطی به سیستم‌های هوشمند و پیشرفته با شدت زیادی ادامه پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب این سیستم‌ها قادر خواهند بود که نحوه رسیدن به جواب‌ها را توضیح دهند.
4. هوش مصنوعی باعث تغییر شکل شرکت‌های فعال در حوزه‌های غیر از فناوری اطلاعات خواهد شد
کاربردهای تجاری هوش مصنوعی باعث تغییر شرکت‌های فعال در حوزه‌های غیر از فناوری خواهد شد. کارمندان، تیم‌های مختلف و تمامی مجموعه شرکت، از فرایند مهندسی دوباره شرکت به‌وسیله این سیستم‌های هوشمند پشتیبانی خواهند نمود. هم‌زمان با این که هر نرم‌افزار یک کار معمول را حذف می‌کند، کارمندان بسیاری از کارهای روزمره خود را در محیط کاری، به صورت خودکار درخواهند آورد. بدین ترتیب مدیران به دنبال کاهش هزینه خواهند بود.
5. افزایش اهمیت آزمایشگاه‌های نوآور
با افزایش شتاب نوآوری، سازمان‌های بزرگ نظیر شرکت‌های بیمه و دولت، انرژی بیشتری در ساخت آزمایشگاه‌های نوآور برای باقی‌ماندن در چرخه رقابت صرف خواهند کرد. این آزمایشگاه‌ها مدتی است که حضور دارند، اما در سال 2016 شاهد افزایش منابع آن‌ها و رشد تولید فناوری‌ها در این آزمایشگاه‌ها خواهیم بود – از این فناوری‌ها در بخش‌های مختلف شرکت‌ها استفاده خواهد شد.
سال 2016 سالی مهم برای هوش مصنوعی خواهد بود. بیشتر کارهای صورت گرفته در این سال سرعت رشد و پذیرش کاربردهای هوش مصنوعی را افزایش خواهد داد. به علاوه درسال 2016 شاهد تغییر نگرش اساسی نسبت به هوش مصنوعی خواهیم بود. این فناوری‌ها از حالت مرموز و ترسناک و مجموعه‌ای از ایده‌ها و مفهوم‌های انتزاعی خارج شده و هم‌زمان با افزایش درک مردم از توانایی‌های آن برای افزایش بهره‌وری زندگی، بهتر و بیشتر مورد توجه و قبول واقع می‌شوند.
دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up