Botnet

بات نت ها در سال 2017 به سرعت موشک رشد کرده اند!

با وجود شرکت های امنیتی قدرتمند و افزایش آگاهی در زمینه امنیت سایبری اما باز هم شاهد آن هستیم که در سال 2017 بات نت ها command-and-control رشد 37 درصد داشته…

با وجود شرکت های امنیتی قدرتمند و افزایش آگاهی در زمینه امنیت سایبری اما باز هم شاهد آن هستیم که در سال 2017 بات نت ها command-and-control رشد 37 درصد داشته اند. که اکثریت (67  درصد ) آنها توسط عوامل تهدید کننده میزبانی می شوند.

بر اساس گزارش Botnet Threat Report 2017 ) Spamhaus ) درباره تهدید بات نت ها برای شرکت های لیست شده بیش از 9500 سرور بات نت C & C در 1112 شبکه مختلف راه اندازی کرده اند. البته تمام botnets ها روبات های بد نیستند؛ اما فهرست کنترلی Botnet Spamhaus (BCL)، که منحصرا فهرست آدرس های آی پی سرورهای بوت نت را که توسط مجرمان سایبری ایجاد شده و توسط آنها فعالیت می شود لیست می کند، در یک سال بیش از 40 درصد افزایش یافته است (و بیش از 90 درصد نسبت به سال 2014). به طور متوسط، Spamhaus بین 600 تا 700 لیست BCL در هر ماه صدور می کند. البته آمارها کنترل کننده های بات نت که در شبکه های ناشناس ماننده TOR فعالیت می کنند، شامل نمی شود.

کنترل کننده های بات نت C&C از سوی مجرمان سایبری برای ارسال هرزنامه و بدافزار، استفاده از حملات انکار توزیع شده از سرویس (DDoS)، کلاهبرداری در تجارت الکترونیک و یا کپی رایت معامله گران ارزهای مجازی مانند Bitcoin و Monero استفاده می شود.با افزایش استفاده از دستگاه های اینترنت اشیا، دستگاه های ذخیره سازی داده متصل به شبکه (NAS)، و.. در سال 2018 شاهد رشد و ادامه فعالیت بات نت ها باشیم.

آن طور که این گزارش نشان می دهد یکی از عوامل تهدید کننده امنیت اینترنت اشیا بات نت ها خواهند بود. طبق آمار گزارش شده تعداد کنترل های بات نت اینرنت اشیا ( LOT ) رشد دو برابری داشته است. از 393 در سال 2016 به 943 در سال 2017 افزایش یافته است.

Spamhaus در گزارش خود اظهار داشت: “در سال 2018، نشانه ای از این نیست که تعداد تهدیدهای اینترنتی کاهش می یابد.“افزایش تهدیدات IoT در سال 2017 به احتمال زیاد در سال 2018 ادامه خواهد یافت. ما اطمینان داریم که حفاظت از دستگاه های IoT در سال 2018 موضوع اصلی امنیت سایبری خواهد بود.”

Stephanie Weagle معاون رئيس بازاریابی و متخصص DDoS Corero Network Security گفت: “آخرین Spamhaus نشان می دهد که افزایش قابل ملاحظه در botnets های شناسایی شده در مقایسه با سال 2016 است.” این افزایش جای تعجب نیست با توجه به استفاده از دستگاه ای اینترنت اشیا با امنیت ضعیف. پیچیدگی و خطر این موضوع بکارگیری و استفاده از دستگاه های LOT در شبکه های بات نت ها برای انجام حملات DDoS است.  این به احتمال زیاد با حملات DDoS همراه خواهد بود. ترکیبی از حملات DDoS با تکنیک های جدید.

این گزارش همچنین به موقعیت جغرافیایی کنترل کننده های بانت نت ها نیز اشاره کرده که ایالات متحده امریکا میزبان اصلی شبکه بات نت ها می باشد. و پس از آن روسیه در جایگاه دوم قارر داد. وقتی نوع بدافزار مورد استفاده کنترل کننده های بات نت بررسی شد. Pony downloader با 1015 سرور C&C در صدر لیست قرار گرفته است. بدافزار اینترنت اشیا Generic IoT malware در رتبه دوم قرار دارد. تروجان سرقت اعتبارنامه های بانکی Loki با 933 سرور در رده سوم قرار دارد.

گزارش اخیر هشدار امنیتی به شرکت های فعال در زمینه اینترنت اشیا است. به نظر می رسد که بات نت ها در آینده بزرگترین تهدید شبکه اینترنت اشیا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up