سرقت اطلاعات یک میلیون مشتری نیسان در کانادا

سرقت اطلاعات یک میلیون مشتری نیسان در کانادا

اداره امور مالی کمپانی نیسان در کاناد روز دوشنبه اعلام کرده است که اطلاعات بیش از 1.1 میلیون مشتری این شرکت در یک نقض داده بزرگ به سرقت رفته است.…

اداره امور مالی کمپانی نیسان در کاناد روز دوشنبه اعلام کرده است که اطلاعات بیش از 1.1 میلیون مشتری این شرکت در یک نقض داده بزرگ به سرقت رفته است.

به گزارش پاوان و به نقل از اینفوسکیوریتی این شرکت خودرو سازی اعلام کرده است که هیچ گونه اطلاعات پرداختی به خطر نیفتاده است. اما گفته می شود که اطلاعات کاربری مثل نام کاربری، مدل خودرو، شماره شناسایی خودرو (VIN)، مبلغ وام و پرداخت ماهانه در این نقض داده به بیرون درز شده اند. این نقض بر برخی از مشتریان که وسایل نقلیه خود را از طریق صندوق های مالی نیسان کانادا (NCF) و INFINITI Financial Services Canada تأمین کرده اند، تاثیر می گذارد.

البته این نقض داده بر مشتریان کمپانی نیسان در خارج از کانادا تاثیری ندارد. و فقط اطلاعات مشتریان نیسان در کشور کانادا به سرقت رفته است.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که مشتریانی که اطلاعات آنها در این نقض داده به سرقت رفته است. 12 ماه به آنها خدمات اعتباری رایگان از طریق TransUnion ارائه می شود. آلن بالو رئیس بخش نیسان کانادا از مشتریانی که اطلاعات آنها به بیرون درز شده است. عذر خواهی کرده است.

البته این نقض اطلاعات کاربران در این حد و اندازه اولین بار نیست که رخ می دهد. طی سالهای گذشته اطلاعات بیش از یک میلیارد کاربر یاهو توسط هکرها به سرقت رفته است. همچنین کمپانی اوبر برای حذف اطلاعات 57 کاربر خود که توسط هکرها به سرقت رفته اند. مجبور شده است به آنها باج پرداخت کند تا اطلاعات سرقت شده را نابود کنند. و از پخش شدن آنها جلوگیری شود.همچنین کمپانی آمریکایی Equifax اعلام کرده است. اطلاعات 145 میلیون کاربر این شرکت شامل نام، آدرس، تاریخ تولد و .. در اختیار هکرها قرار گرفته است.

این اطلاعات از طریق وب تاریک و انجمن های زیر زمینی توسط هکرها به فروش می رسد و یا در اختیار شرکت های تبلیغاتی و … قرار می گیرد. تا از آنها برای سوء استفاده و اهداف دیگر بهره برداری کنند. اخیرا هکرها با سرقت اطلاعات شرکت ها از آنها برای نابودی و منتشر نکردن اطلاعات باج گیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up