حفره امنیتی اپل که مایه شرمساری این شرکت شدهحفره امنیتی اپل که مایه شرمساری این شرکت شده

حفره امنیتی اپل که مایه شرمساری این شرکت شده

آیا می دانستید که سیستم مک اپل دارای یک حفره امنیتی بسیار حساس بوده که متخصصان امنیتی از آن خبر نداشته اند؟ اشکال امنیتی بسیار ساده ای که باعث به…

آیا می دانستید که سیستم مک اپل دارای یک حفره امنیتی بسیار حساس بوده که متخصصان امنیتی از آن خبر نداشته اند؟ اشکال امنیتی بسیار ساده ای که باعث به تمسخر گرفتن امنیت سیستم عامل مک و کمپانی اپل شده است.

این حفره امنیتی را لمی ارگین، یک توسعه‌دهنده وب از ترکیه کشف کرده است.

کشف این حفره امنیتی بسیار از کارشناسان امنیتی جهان را متعجب کرده است. این حفره امنیتی در سیستم عامل مک High Sierra کشف شده است. و امکان دسترسی به کامپیوترهای مک بدون داشتن رمز عبور را فراهم می سازد.

آقای ارگین گفته بود: او دریافت که با وارد کردن نام روت (root) و خالی گذاشتن جای رمز عبور و پس از آن که چندین بار روی کلید ورود کلیک کرد توانست دسترسی نامحدودی به کامپیوتر داشته باشد.

حالا او بخاطر این کشف خبر ساز شده است. هر چند مورد انتقاد قرار گرفته است که چرا قبل از افشای این خبر ابتدا اپل را در جریان چنین حفره امنیتی قرار نداده است. تا اپل بتواند آن را برطرف سازد.

برای اپل غول تکنولوژی این حفره امنیتی ساده بسیار شرم آور است. حتی قویترین هکرهای جهان هم فکر نمی کردند که چنین آسیب پذیری ساده در سیسم عامل مک اپل وجود داشته باشد. عده ای از کارشناسان این

افرادی که از طریق این حفره امنیتی به کامپیوتر دسترسی پیدا می‌کنند، اختیارات و دسترسی بیشتری نسبت به کاربران عادی دارند و می‌توانند به حساب‌های کاربری کسانی که از یک کامپیوتر استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشند. آنها همچنین می‌توانند فایل‌های کامپیوتر را حذف کنند و آن را به کل از کار بیندازند و یا بدافزارهایی روی آن نصب کنند.

از آنجا که نمی‌توان از راه دور از حفره‌های امنیتی استفاده سوء کرد. پس نمی تواند تهدید جدی برای کاربران از جانب هکرها باشد. مگران آنکه کسی به لحاظ فیزیکی به کامپیوتر آنها دسترسی داشته باشد.

اپل پیش از برطرف کردن مشکل، برای کاربرانی که نگران هستند، راه حل موقتی داده و آن انتخاب رمز عبور برای روت است. انتخاب پسورد مانع از دسترسی بدون مجوز به کامپیوتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up