هک اطلاعات 57 میلیون کاربر اوبر در سال 2016

هک اطلاعات 57 میلیون کاربر اوبر در سال 2016

شرکت اوبر که یک ایرانی به نام دارا خسروشاهی مدیرعامل آن است. اخیرا اعتراف کرده است که در سال گذشته اطلاعات بیش از 57 میلیون کاربر این شرکت شامل مسافر…

شرکت اوبر که یک ایرانی به نام دارا خسروشاهی مدیرعامل آن است. اخیرا اعتراف کرده است که در سال گذشته اطلاعات بیش از 57 میلیون کاربر این شرکت شامل مسافر و راننده توسط هکرها به سرقت رفته است. همچنین فاش کرده است که در طی یک سال گذشته به ازای از بین بردن اطلاعات مسروقه، صد هزار دلار به هکرها باج داده است. و علاوه بر باج دادن این موضوع را از نهادهای امنیتی و کاربران خود پنهان کرده است.

به احتمال زیاد پنهان کاری اوبر از این حمله بخاطر ترس از دست دادن اعتماد کاربران و ارزش سهام این شرکت بوده است. Uber یک شرکت خدمات مسافربری است که با استفاده از اپلیکیشن اوبر موقعیت مسافر و راننده را برای همدیگر نمایش می دهد.

شرکت “اوبر” متهم به پنهان‌کاری در مورد به سرقت رفتن اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون کاربر خود شده است. اوبر پس از گذشت حدود یکسال از واقعه به این پنهان‌کاری اعتراف کرده و گفته است که هکرها در اکتبر سال ۲۰۱۶ اسامی، آدرس ایمیل و شماره تلفن ۵۰ میلیون کاربر این اپلیکیشن در سراسر جهان را به سرقت بردند.

به گفته دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی‌تبار اوبر، هکرها همچنین اطلاعات حدود ۷ میلیون راننده این شرکت را نیز، از جمله شماره گواهینامه‌های رانندگی آنان را هک کرده‌اند. در آمریکا در بسیاری از موارد از گواهینامه رانندگی به عنوان یک مدرک شناسایی استفاده می‌شود که همین ویژگی موجب می‌شود تا اطلاعات مندرج در گواهینامه برای هکرها ارزشمند باشد.

طبق قانون در صورت حمله موفق هکرها به یک شبکه، مسئولان آن شبکه موظفند تا به سرعت کاربران و همچنین نهادهای امنیتی آمریکا را از وقوع این اتفاق مطلع کنند. مسئولان اوبر گفته‌اند که احتمال می‌دهند، اطلاعات مسروقه پس از پرداخت باج به هکرها، از میان رفته‌و مورد سوءاستفاده قرار نگرفته‌اند.

Uber Hack

به گزارش روزنامه “نیویورک تایمز” و شبکه خبری بلومبرگ دادستانی نیویورک اینک بررسی این پرونده را به جریان انداخته است.

به گفته اوبر در این حمله سایبری اطلاعات کارت‌های اعتباری مشتریان یا مسیر ترددشان دزدیده نشده است. جو سالیوان، مدیر بخش امنیت سایبری اوبر، از کار برکنار شده است.

خسروشاهی که تابستان امسال به سمت مدیرعامل اوبر منصوب شد، در بیانیه‌ای او اظهار داشته که شخصا “به تازگی” از این واقعه مطلع شده است. همچنین گفته «یک چنین چیزی نباید اتفاق می‌افتاد و من به دنبال پیدا کردن بهانه برای توجیه این اتفاق نیستم.»

موضوع هک شدن اوبر بار دیگر به بحث‌‌ها در مورد ریاست چندین ساله و پرحاشیه تراویس کالانیک، مؤسس اوبر و مدیرعامل پیشین این شرکت دامن زده است. کالانیک تابستان امسال تحت فشار سرمایه‌گذاران عمده اوبر به دلیل سوءمدیریت استعفا کرد.

شرکت اوبر فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و به سرعت محبوبیت یافت. کاربران از طریق اپلیکیشن اوبر می‌توانند به جای تاکسی از خدمات خودروهای شخصی استفاده کنند. رانندگان اوبر نیز در مقایسه با رانندگان تاکسی مبلغ به مراتب کمتری را دریافت می‌کنند.

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up