fool Captcha security check

هوش مصنوعی سیستم‌های امنیتی کپچا را دور می‌زند

حتما معمای امنیتی Captcha را هنگام نظر دادن یا ورود به سایت ها و شبکه های اجتماعی همچنین حساب های کاربری گوگل مشاهده کرده اید. مکانیستم امنیتی که از شما…

حتما معمای امنیتی Captcha را هنگام نظر دادن یا ورود به سایت ها و شبکه های اجتماعی همچنین حساب های کاربری گوگل مشاهده کرده اید. مکانیستم امنیتی که از شما خواهد ثابت کنید که ربات نیستید بلکه کاربر واقعی هستید. این سیستم امنیتی پرکاربرد شامل حروف، اعداد، تشخیص تصاویر و حتی معادلات ریاضی ساده مثل ضرب و تقسیم و جمع و .. هست. مشابه سیستم Captcha تصویر زیر:

Captcha security

تاقبل از انتشار این خبر سیستم امنیتی کپچا رایج ترین راه جلوگیری از ثبت نام ربات ها و ورود آنهابه سایت ها و همچنین ارسال کامنت و اسپم به سایت ها بود. این سیستم امنیتی کاربر واقعی را از ربات ها متمایز می کرد. اما حالا خبری منتشر شده است که نشان می دهد دانشمندان هوش مصنوعی روشی را ابداع کردند که قادر است سیستم های امنیتی کپچا را به راحتی دور بزند. و با فریب آنها از این مکانیستم امنیتی عبور کند.

محققان موفق شده‌اند الگوریتمی ارائه کنند که می‌تواند نحوه واکنش و پاسخ فردواقعی به این سرنخ‌ها را تقلید کند.

هوش مصنوعی قادر خواهد بود اعداد و حروف را بر اساس شکل و قیافه آنها تشخیص دهد.

این تحقیق را شرکت ویکاریوس ( Vicarious ) انجام داده که در ایالت کالیفرنیا آمریکا در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

این شرکت توسط جف بزوس، موسس آمازون و مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک پایه‌گذاری شده است.

کامپیوترها معمولا قادر به عبور از کپچا نیستند و گوگل می‌گوید سیستم این شرکت آنقدر پیچیده است که افراد تنها در ۸۷ درصد مواقع قادر به حل آنها هستند.

اما محققان ویکاریوس ادعا می‌کنند الگوریتم کامپیوتری ابداعی این شرکت می‌تواند این معماها را حل کند.

دانشمندان علوم کامپیوتری برای این که کامپیوترها را قادر به شناسایی تصاویر کنند اغلب از شبکه‌های عصبی استفاده می‌کنند. شبکه‌های عصبی، شبکه‌های بزرگ کامپیوتری هستند که برای حل مشکلات پیچیده ایجاد شده‌اند.

شبکه‌های عصبی صدها لایه دارند و الهام گرفته از مغز انسان هستند. هر لایه، یک راه حل برای حل معما را بررسی می‌کند و در نهایت ترکیب پاسخ‌هایی که از تمامی لایه‌ها دریافت می‌شود، برای تهیه نتیجه نهایی استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ شرکت ویکاریوس اعلام کرد با دقت ۹۰ درصد، قادر به شکستن قفل کلید معماهای کپجایی شده که در سایت‌های گوگل، یاهو، پی‌پل استفاده شده است.

از آن زمان، طراحان کپچا، معماهای خود را دشوارتر کرده‌اند اما محققان ویکاریوس در گزارش جدید خود گفته اند که سیستم ابداعی آنها اکنون در ۶۶.۶ درصد مواقع می‌تواند معماهای گوگل را حل کند.

سیمون ادواردز، متخصص امنیت سایبری شرکت ترند مایکرو به بی‌بی‌سی گفته است که فعلا شاهد حمله به سیستم کپچا نیستیم اما با فراگیر شدن آنچه محققان ابداع کرده‌اند می‌توان گفت کار سیستم کپچا رو به پایان است.

منبع:BBC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up