رمزنگاری هارد دیسک با BitLocker

رمزنگاری هارد دیسک با BitLocker

یکی از شاخص های اصلی امنیت اطلاعات رمز گذاری است. امروز شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های ارتباطی که به سیستم رمزگذاری پیشرفته end to end مجهز باشند امنیت بیشتری…

یکی از شاخص های اصلی امنیت اطلاعات رمز گذاری است. امروز شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های ارتباطی که به سیستم رمزگذاری پیشرفته end to end مجهز باشند امنیت بیشتری دارند. پس از حمله یک باج افزار فایل های سیستم رمزگذاری می شوند. برای جلوگیری از دسترسی هکرها به فایل ها، و محافظت از آنها در برابر ویروس ها می توان فایل های سیستمی و اطلاعات حساس را با نرم افزار های پیشرفته رمزگذاری کرد. علاوه بر موارد ذکر شده کاربردهای دیگری را می توان برای رمز گذاری اطلاعات و داده ها در فضای مجازی و شبکه های کامپیوتری ذکر کرد.

اگر شما هم فایل یا اطلاعات و داده مهمی بر روی سیستم خود دارید. می توان با انجام رمزنگاری بر روی آن ها از دسترسی دیگران به آنها جلوگیری کرد.

با BitLocker Drive Encryption، می توانید از تمام درایوها یا حجم مشخصی ازاطلاعات محافظت کنید. Bitlocker می ­تواند درایوی که سیستم عامل ویندوز بر روی آن ذخیره شده است رمزگذاری کند، اینکار از هکرها جلوگیری تا امکان دسترسی به فایل های آسیب پذیر سیستم را نداشته باشند. این فایل های سیستم می توانند به هکرها در پیدا کردن کلمه عبور شما کمک کند، به همین دلیل مهم است که استفاده از رمزگذاری درایو سیستم عامل که از طریق BitLocker ارائه شده است. همچنین، می توانید هر درایو داده ای که کامپیوتر شما از آن استفاده می کند را رمزگذاری کنید. در حالی که درایو شما رمزگذاری شده است، شما همچنان توانایی کار با فایل ها را دارید. هر بار که فایل های جدید را به یک درایو که با BitLocker Drive Encryption رمزگذاری شده است، اضافه کنید، این فایل ها بلافاصله رمزگذاری خواهند شد. شما کنترل کامل در هنگام رمزگذاری BitLocker Drive را دارید می توانید در صورت لزوم به طور موقت رمزگذاری را تعلیق کنید و یا بطور دائمی با BitLocker غیرفعال کنید.

آموزش رمز گذاری فایل ها برای حفظ امنیت و جلوگیری از دسترسی دیگران

BitLocker Drive Encryption می تواند برای محافظت از اطلاعات ذخیره شده در درایوهای ثابت یا قابل جابجایی استفاده شود، همچنین می توانید از توابع امنیتی خود برای محافظت از سیستم عامل خود استفاده کنید. با رمزگذاری درایو سیستم عامل، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل شما از آسیب پذیری های احتمالی و سوء استفاده هایی است که هکرها ممکن است سعی در استفاده از آنها برای دسترسی به فایل ها در رایانه شما داشته باشند مصون است . BitLocker  تضمین می کند که هکرها دسترسی به فایل های سیستم عامل را نداشته باشند، که نتیجه آن اجتناب از نفوذ بیشتر بر روی کامپیوتر شما و نشت اطلاعات حساس است.

راهکارهای افزایش امنیت اندروید در برابر هکرها

اگر درایویی که سیستم عامل را نگهداری می کند رمزگذاری کنید ، BitLocker Drive هر بار که کامپیوتر را راه اندازی می کنید، یک چک امنیتی را انجام می دهد. اگر هر گونه تغییری در فایل های راه اندازی وجود داشته باشد یا BitLocker هر چیز دیگری را که غیرعادی است شناسایی کند BitLocker به طور خودکار درایو سیستم عامل را قفل می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید از کلید بازیابی BitLocker برای باز کردن قفل کامپیوتر خود استفاده کنید و به شما یک لایه محافظ اضافی در برابر هکرها می دهد. اگر رایانه شما دارای تراشه ی TPM باشد، BitLocker Drive Encryption از توابع کشویی استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که کلید شما برای باز کردن درایو سیستم عامل شما نیز به اندازه کافی محافظت می شود. به طور کلی، BitLocker Drive Encryption یک ویژگی است که امنیت بیشتری را برای هر نوع رایانه ای که در یک پلت فرم ویندوز در حال اجرا است فراهم می کند.

                                                  چرا انجام تست نفوذ اینقدر اهمیت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up