در نسخه جدید جیمیل اندروید هنگام حملات فیشینگ به شما هشدار می دهد

در نسخه جدید جیمیل اندروید هنگام حملات فیشینگ به شما هشدار می دهد

حملات فیشینگ همچنان یکی از بزرگترین تهدیدات امنیت شبکه و فضای مجازی می باشند. حتی گوشی های اندروید از حملات فیشینگ در امان نیستند. با وجود گسترش شبکه های اجتماعی…

حملات فیشینگ همچنان یکی از بزرگترین تهدیدات امنیت شبکه و فضای مجازی می باشند. حتی گوشی های اندروید از حملات فیشینگ در امان نیستند. با وجود گسترش شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های ارتباطی هنوز هم حساب کاربری ایمیل بهترین گزینه برای انجام حملات فیشینگ است. گوگل یکی از شرکت هایی که در بخش امنیت سیستم عامل خود سرمایه گذاری زیادی کرده است. زیرا طی دو سال اخیر بخاطر آسیب پذیری های و حفره های امنیتی در سیستم عامل اندروید انتقادهای زیادی به گوگل شده بود.

گوگل ساعاتی پیش اعلام کرد که از هفته آینده، کاربران نسخه اندروید جیمیل قابلیت امنیتی جدیدی دریافت می‌کنند تا در محیط مطمئن‌تری از ایمیل‌های خود نگهداری نمایند. به گزارش پاوان به محض دریافت این به روز‌رسانی، اپلیکیشن جیمیل پیش از آنکه وارد لینک‌های مشکوک درج شده در ایمیل‌ها بشوید، آن‌ها را بابت حمله‌های فیشینگ چک می‌کند.

اگر وبسایتی که قصد بازدید از آن را دارید حاوی محتوای مشکوک باشد، جیمیل بابت ورود به آن به شما هشدار می دهد تا بدین طریق ایمیل تان را از خطر هک شدن و نفوذ بدافزارها به دور نگه دارد.

جیمیل از این پس لینک ها را بابت حمله های فیشینگ چک می کند.
البته مسلم است که این قابلیت های امنیتی همیشه به درستی کار نمی کنند. مثلا ممکن است هنگام بازدید از یک سایت سالم و بدون مشکل هم هشدار امنیتی دریافت کنید، ولی به هر حال دریافت این هشدار بهتر از آن است که هرگز بابت خطرات احتمالی آگاه نباشید.

شاید بهترین کار برای دوری از خطراتی مثل حمله فیشینگ این باشد که روی لینک هایی که از بی خطر بودن آن ها صد درصد مطمئن نیستید، به هیچ عنوان کلیک نکنید. آخرین به روز رسانی امنیتی جیمیل برای اندروید را می توانید همین حالا از پلی استور دریافت کنید.
در آخر پاوان به شما پیشنهاد می کند که همیشه نرم افزارهای اندروید گوشی یا تبلت خود را به روز رسانی کنید.
چرا که گوگل و شرکت های سازنده این اپلیکیشن ها دائما در حال برطرف سازی باگ های امنیتی و آسیب پذیری های کشف شده در این برنامه ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up