ابزارهای رمزگشایی باج افزار و کمپین جهانی No More Ransom

ابزارهای رمزگشایی باج افزار برای باج ندادن به هکرها No More Ransom

از یک سال پیش کمپین جهانی مبارزه با باج افزار راه اندازی شده. پروژه مشترک (NMR) برای توسعه ابزارهای رمز گشایی باج افزاری و مقابله با آن. کمپین No More…

از یک سال پیش کمپین جهانی مبارزه با باج افزار راه اندازی شده. پروژه مشترک (NMR) برای توسعه ابزارهای رمز گشایی باج افزاری و مقابله با آن. کمپین No More Ransom که به قربانیان باج افزار می گوید دیگر باج ندهید. باج بس است.

اخیر نوعی از زور گیری اینترنتی با استفاده از باج افزار رونق پیدا کرده است. همانطور که می دانید باج افزار نوعی کد مخرب هست که توسط هکرها به صورت آنلاین بر روی گوشی یا کامپیوتر شخص قربانی اجرا می شود. پس از اجرا گوشی یا کامپیوتر قربانی را قفل می کند. و یک صفحه پاپ اپ بر روی دستگاه قفل شده ظاهر می شود. حتی یک صفحه کلید مجازی و از کاربر می خواهد برای باز کردن دستگاهش باید مبلغی را پرداخت کند. هکرها حتی قربانی را تهدید می کنند که تا زمانی که مبلغ را پرداخت نکند قفل کامپیوتر یا گوشی آنها باز نخواهد شد.

این نوع کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از باج افزار آنقدر رشد یافته است. که کمپین جهانی مبارزه با باج افزار و رمزگشایی باج افزار شکل گرفته است.

decryption ransomware

یک پروژه مشترک که با همکاری پلیس ملی هلند, اینتل سکوریتی, لابراتور کسپرسکی آغاز به کار کرد. No More Ransom یک آنتی باج افزار آنلاین جهت کمک به قربانیان باج افزاری برای بدست آوردن و بازیابی اطلاعات خود بدون پرداخت باج به مجرمان اینترنتی هست.

این وب سایت آنلاین نه تنها به کاربران کامپیوتر برای محافظت از خود در برابر باج افزار به آنها آموزش می دهد. بلکه مجموعه ای از ابزارهای رمز گشایی آنلاین باج افزار برای آنها فراهم می کند. تا بتوانند دستگاه خود را رمزگشایی کنند.

از دسامبر سال گذشته تا کنون بیش از 10 هزار نفر از قربانیان باج با استفاده از دستگاه رمزگشایی آنلاین باج افزار موفق شده اند. تا بدون پرداخت حتی یک پنی به مجرمان اینترنتی دستگاه خود را رمزگشایی و قفل آن را باز کنند.

آمار نشان می دهد که اکثر بازدید کننده گان این وب سایت از کشورهای روسیه, هلند, آمریکا, آلمان و ایتالیا بوده است. با توجه به آمار این وب سایت می توان گفت که بیشتر قربانیان باج افزار از این کشورها بوده اند.

این پلتفرم و آنتی باج افزار اکنون به 14 زبان و میزبانی و 40 ابزار رمز گشایی آنلاین عرضه شده است.

توسط طیف وسیعی از سازمان های عضو برای کمک به کاربران جهت رمزگشایی فایل هایی خود که توسط باج افزار قفل شده اند.مورد استفاده قرار دهند.

این طرح امنیتی ابتکاری جدید مورد استقبال سازمانی امنیتی و اینترپل و کشورهای استرالیا، بلژیک، اسرائیل، کره جنوبی، روسیه، و اوکراین قرار گرفته است.

از دسامبر سال گذشته تا کنون 15 ابزار رمزگشایی باج افزار به پورتال آنلاین این سازمان افزوده شد.

لیست ابزارهای رمزگشایی باج افزار :

AVAST: Alcatraz Decryptor, Bart Decryptor, Crypt888 Decryptor, HiddenTear Decryptor, Noobcrypt Decryptor and Cryptomix Decryptor
Bitdefender: Bart Decryptor CERT Polska: Cryptomix/Cryptoshield decryptor
CheckPoint: Merry X-Mas Decryptor and BarRax Decryptor
Eleven Paths: Telefonica Cyber Security Unit: Popcorn Decryptor.
Emsisoft: Crypton Decryptor and Damage Decryptor.
Kaspersky Lab: Updates on Rakhni and Rannoh Decryptors.

اگر شما هم قربانی باج افزار شده اید. می توانید از سایت زیر رمزگشایی دستگاه خود کمک بگیرید. و به هکرها باج ندهید.

آدرس سایت رمزگشایی باج افزار :

https://www.nomoreransom.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up