wifi internet problems

عوامل آزار دهنده در استفاده از وای فای و کاهش سرعت

دنیای شبکه به سرعت در حال متحول شدن است. ارتباط اینترنتی که از طریق شبکه ای از کابل ها و کامپیوتر ها شکل گرفت. حالا به نظر می رسد که…

دنیای شبکه به سرعت در حال متحول شدن است. ارتباط اینترنتی که از طریق شبکه ای از کابل ها و کامپیوتر ها شکل گرفت. حالا به نظر می رسد که اصل ترین عامل شکل گیری یعنی کابل اینترنت جای خود را به شبکه بی سیم و اینترنت وایرلس داده است.

تا ضمن کاهش هزینه های راه اندازی اینترنت و کیفیت آن نیز بهینه شود. امروزه اکثر کاربران بخاطر بحث استفاده راحت از اینترنت وای فای را به اینترنت ADSL و شبکه کابلی ترجیح می دهند. از مزیت های اینترنت وایرلس می توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد و اینکه می توان صدها گوشی و سیستم کامپیوتر را از طریق شبکه وای فای به اینترنت متصل کرد.

اما تکنولوژی اینترنت وایرلس و وای فای نیز مشکلاتی دارد. مشکلاتی که هنوز به طور کامل برطرف نشده است. و متخصصان شبکه و امنیت شبکه در حال بررسی و پیگیری رفع این مشکلات در سطح جهانی می باشند. علاوه بر مودم های بی سیم عوامل دیگر نیز دخیل هستند. که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

با پاوان همراه باشید تا به بررسی مشکلات و عوامل آزار دهنده هنگام استفاده از وای فای و دلایل کاهش سرعت اینترنت wifi بپردازیم.

1-دوربودن از روتر یا مودم وایرلس

دور بودن از روتر است. هرچه شما از روتر دورتر باشید، ارتباط شما با اینترنت ضعیف‌تر می‌شود. پس همیشه در فاصله مناسب از روتر قرار بگیرید. توصیه می‌کنیم که روتر را در جای مناسب و دور از سایر وسایل الکترونیکی قرار دهید. توصیه می‌کنیم روتر را در مرکز خانه و در بالای سطح زمین قرار دهید. روترهای جدید محدوده‌ای را که پوشش می‌دهند بیشتر از روترهای قدیمی است. پس اگر روتر شما جدید باشد، با این مشکل رو‌به‌رو نخواهید شد.

2- تعداد دستگاه های متصل به مودم وای فای

بعضی از افراد رمز مودم وای فای خانه یا محل کار آنها را اکثر همسایه ها و افرادی دیگر مثل دوستان و… دارند. و از طرف دیگر نیز شاکی هستند که چرا اینقدر سرعت وای فای کند شده است. اگر تعداد دستگاه‌هایی که به روتر متصل هستند بیشتر از حد معمول باشد، شما با افت سرعت روبه‌رو خواهید شد. وقتی تعداد دستگاه‌های متصل به مودم زیاد شود، و آنها در حال استفاده از اپلیکیشن‌ها پر مصرف باشند، سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند. البته ممکن از دور از چشم شما عده‌ای هم به صورت مخفیانه در حال استفاده از اینترنت شما باشند. شما توسط اپلیکیشن Wifi Inspector می‌توانید چک کنید که چه‌ دستگاه‌هایی به مودم شما متصل است، اگر مورد مشکوکی را مشاهده کردید، می‌توانید دسترسی آن را قطع کنید و در اسرع وقت رمز‌عبور مودم را تغییر دهید.

آموزش تغییر رمز مودم وای فای

چه کسانی از اینترنت وای فای شما استفاده می کنند؟!

3- روترهای قدیمی

روترهای قدیمی سرعت و قدرت چندانی ندارند. اگر برای استفاده از اینترنت مودم وای فای دائما دچار مشکل هستید. پاوان به شما توصیه می کند حتما روتر جدید خریداری کنید. شما وقتی از روتر جدید استفاده کنید، با برخی از مشکلات دیگر مواجه نخواهید شد. توصیه می‌کنیم روتر را هر دو، سه سال یک‌بار تعویض کنید. و اینکه مودم های جدید هم از لحاظ امنیتی قویتر هستند. باگ های امنیتی آنها کمتر است.

4- تعداد زیاد مودم wifi اطراف شما

این روزها اکثر خانه ها و مکان های تجاری و اداری به یک مودم وای فای مجهز هستند. وجود تعداد زیاد مودم بی سیم در اطرف شما می تواند باعث مشکلاتی همچون افت سرعت گردد. معمولا به صورت پیش‌فرض کانال فرکانس یکسانی برای مودم‌ها تعریف شده است، در این صورت اگر کانال مودم‌های دیگران مشابه کانال مودم شما باشد، به دلیل ترافیک بالا در کانال سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند. راه مقابله با این مشکل عوض کردن کانال مودم است. معمولا فرکانس ۲.۴ برای مودم‌ها تنظیم می‌شود، می‌توانید ان را به کانال‌های دیگر تغییر دهید. با استفاده از اپلیکیشن‌هایی چون “Wi-Fi Stumbler” یا “Wi-Fi Analyzer” می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کانال را برای روتر خود انتخاب کنید.

آموزش های امنیت شبکه و آخرین اخبار امنیت شبکه را از پاوان پیگیری کنید.

دسته: آموزش امنیت سایبری
wifi, وای فای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up