Intel Security CTO warns of dangers from escalating Russian cyberwar

هشدار مدیر ارشد فناوری امنیت اینتل درباره جنگ سایبری روسیه

با گسترش اینترنت و پیشرفت های جهانی در حوزه دیجیتال شاهد بعد جدیدی از جنگ به نام جنگ سایبری هستیم. که تا 50 سال پیش چنین تعریف و اصطلاحی وجود…

با گسترش اینترنت و پیشرفت های جهانی در حوزه دیجیتال شاهد بعد جدیدی از جنگ به نام جنگ سایبری هستیم. که تا 50 سال پیش چنین تعریف و اصطلاحی وجود نداشت. حالا کشورها علاوه بر داشتن ارتش های نظامی قدرتمند, صنایع دفاعی باید یک ارتش سایبری قدرتمند, زیر ساخت های پیشرفته در حوزه امنیت دیجیتال داشته باشند. تا بتواند حملات سایبری را دفع کنند و یا انجام دهند.

آنطور که معلوم است انتخاب ریاست جمهوری آمریکا توسط روسیه هک شده است. بنا بر گزارش ها رویترز دولت اباوما قصد دارد یک سری اقدامات تلافی جویانه علیه روسیه اجرا کند.

ادوارد اسنودن خبر داد که آژانس امنیت ملی آمریکا NSA و باراک اوباما در جریان هک شدن انتخاب ریاست جمهوری این کشور هستند. و کاملا یقین دارند که انتخابات این کشور هک شده است.

آژانس امنیت ملی ایالات متحده‌ی آمریکا (NSA) توانسته است رد هکرها را به خوبی دنبال کند و طبق ادعای این نهاد، ریشه‌ی هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کرملین و کشور روسیه می‌رسد!

اخبار مشابه اینها در رسانه خبری جهان از هک شدن انتخاب آمریکا زیاد منتشر شد.

Steve Grobman مدیر ارشد فناوری امنیت اینتل هشدار داد که اقدامات تلافی جویان در جنگ سایبری با روسیه می تواند عواقب غیر منتظره و تحریک به جنگ واقعی در پی داشته باشد.

Grobman گفت که دولت, اشخاص قانون گذار , عموم مردم باید عواقب فاجعه بالقوه درگیری سایبری دیجیتال که می توانند منجر به ایجاد درگیری وجنگ واقعی شود را درک کنند.

به نظر می رسد دولت اوباما قصد اقداماتی مانند تصویت اضافه کردن تحریم های اقتصادی, کیفرخواست, لو دادن اطلاعات شرم آور در مورد سیاستمداران و سرمایه داران و مدیران کسب و کار روسی, محدود کردن فعالیت دیپلمات های روسیه در آمریکا, حملات سایبری اخیر روسیه را پاسخ دهد.

گزارش ها نشان می دهد که مقامات کاخ سفید سعی دارند از افزایش درگیر ها جلوگیری کنند و تمایل دارند که با اقداماتی تخرببی مانند مختل کردن دسترسی روسیه به اینترنت مخالفت کنند.

Grobman گفت که از مقامات آمریکا خواست تا اقدامات امنیتی در حوزه سیستم های دیجیتالی انتخابات ملی را تشدید کنند.

او در بیانیه ای گفت که ما به شدت هر گونه تلاش برای گسترش تعیین و تعریف زیر ساخت های دیجیتال کشور که شامل سیستم برگذاری انتخابات کشور می شود را تشویق می کنیم. ما معمولا زیر ساخت های حیاتی کشور مانند خدمات زندگی, آب و برق, حمل و نقل, ارتباطات رسیدگی می کنیم. از آنجا سیستم های انتخاباتی عضو بنیادین دمکراسی است بر این اساس باید از آنها محافظت کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up