Signal for Android now circumvents

سیگنال اندروید برای دور زدن سانسور در کشورهای کوبا و عمان

در پست های قبلی درباره قابلیت های امنیتی سیگنال مطالبی منتشر شد. سیگنال تنها اپلیکیشن مورد اعتماد ادوراد اسنودن افشاگر پرونده سازمان سیا آمریکا هست. کسی به خاطر افشاگری هایش…

در پست های قبلی درباره قابلیت های امنیتی سیگنال مطالبی منتشر شد. سیگنال تنها اپلیکیشن مورد اعتماد ادوراد اسنودن افشاگر پرونده سازمان سیا آمریکا هست. کسی به خاطر افشاگری هایش یکی از چهره های خبر ساز قرن 21 می باشد. و تاکنون به خاطر مشکلات امنیتی به کشور روسیه پناهنده شد.

دسترسی به بعضی از سرویس ها و سایت در بعضی کشور ها سانسور می شود. آنها از نرم افزارهای خاصی برای پالایش سایت استفاده می کنند. حتی در کشوری مثل امریکا از شهروندان نیز جاسوسی می شود. خبرهایی زیادی منتشر که دولت آمریکا با استفاده از شبکه های اجتماعی بزرگ و سرویس های اینرنتی از شهروندان خود جاسوسی می کند.

در بسیاری از کشورهای جهان بر روی شبکه اینترنت سانسور شدید اعمال می شود. که کاربران مجبور به استفاده از نرم افزارهای برای دور زدن سانسور استفاده می کنند.

Open Whisper Systems کمپانی توسعه دهنده اپلیکیشن سیگنال برای رمزگذاری پیام ها و امنیت چت در فضای مجازی, شرکتی که برای پروژه رمزگذاری پیام های واتس اپ به فیس بوک نیز کمک کرده است. امروز اپلیکیشن خو را برای جلوگیری از سانسور در دو کشور کوبا و عمان نیز به روز رسانی کرده است.

هفته گذشته این شرکت پس از آنکه فهمید مردم در کشورهای مصر و امارات نیز برای استفاده از این برنامه با مشکل مواجه هستند. یک به روز رسانی مشابه نیز انجام داد. تا از سانسور در این کشورها جلوگیری کند. مردم این کشورها برای دسترسی به ویژگی های بیشتر این اپلیکیشن امنیتی به یک کد کشوری برای فعال سازی نیاز داشتند.

با استفاده از این روش که domain fronting نامیده می شود. که دسترسی به سیگنال و مقابله با سانسور اینترنت قدرت بیشتری پیدا می کند.

Moxie Marlinspike محقق امنیتی شرکت Open Whisper Systems در پست وبلاگ گفت که:

بسیاری از سرویس و CND ها مانند Google, Amazon Cloudfront, Amazon S3, Azure, CloudFlare, Fastly, and Akamai  می توانند از این قابلیت برای دسترسی از راه دور به سیگنال و ناشناس ماندن از سانسور شبکه اینترنت استفاده کنند. این یک ایده است برای جلوگیری از ردیابی ترافیک اینترنت و مقابله با سانسور که هدفش جلوگیری از دسترسی به تمامی سرویس های ذکر شده است. غیر فعال کردن سیگنال شروعی شبیه غیر فعال سازی اینترنت دارد.

همانگونه که Bruce Schneier اوایل این هفته اشاره کرد تور بروزر نیز این رویکرد سیگنال را به خدمت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up