نخستین هکرها چه کسانی بودند؟

نخستین هکرها چه کسانی بودند؟

در قرن 21 به لطف اینترنت و شکل گیری شبکه های اجتماعی میلیارد ها نفر از مردم جهان در فضای مجازی فعالیت می کنند. اینترنت به تمامی جنبه های زندگی…

در قرن 21 به لطف اینترنت و شکل گیری شبکه های اجتماعی میلیارد ها نفر از مردم جهان در فضای مجازی فعالیت می کنند. اینترنت به تمامی جنبه های زندگی بشر از پزشکی تا اقتصاد و تجارت نفوذ کرده.

شاهد شکل گیری نوع از حملات سایبری توسط دولت ها و سازمانی دولتی بر علیه یکدیگر هستیم. از اخبار هک شدن اکانت شخصی سیاستمداران و هنرمندان در فضای مجازی تا حملات سایبری و ویروس های قدرتمند مثل استاکس نت همگی نمونه های متفاوت از هک در قرن 21 هستند.

هک همان نفوذ هست. نفوذ به آنچه که می خواهید. برای رسیدن به اهداف مشخص. یا تخریب و یا سرقت..
هک کردن پدیده ای جدید نیست. حتی قبل از اختراع اینترنت نیز هک کردن وجود داشت. هک تاریخچه ای به عمر کامپیوتر دارد. تا به حال از خود پرسیده ای اولین هکرها چه کسانی بودند؟

برای پی بردن به این موضوع باید به تاریخچه کامپیوتر بر گردیم. کامپیوتر وسیله ای بود که هک کردن و دزدی از آن نیازمند تسلیحات و لشکر کشی نبود. فقط به قدرت فکری و تسلط بر کدنویسی کامپیوتر نیاز داشت. در طی قرن گذشته و از زمان ساخت کامپیوتر و پروژه های مهندسی مثل ساخت سیستم عامل افراد عادی حتی مهندسین کامپیوتر قادر به هک کردن نبودند. تنها کسانی توانایی هک کردن را داشتند. که یا نقشی در شکل گیری کامپیوتر داشتند. یا توانایی بسیار بالای در برنامه نویسی و کامپیوتر داشتند.

آنچنان که تاریخچه ی هک نشان می دهد. phreaker ها در طی سالهای 1964 تا 1970 اولین هکرها بودند. کار آنها هک خطوط تلفن و امکان پذیر کردن مکالمه رایگان بود. هر چند کار آنها دزدی بود. اما خلاقیت و توانایی آنها ستودنی بود. و نه تنها تشویق نشده اند. بلکه دستگیر و حبس محکوم شده اند.

سایت شما به دلایل زیر هک می شود!

از معروف ترین هکرها می توان به استیو وزنیاک از موسسان شرکت اپل

تیم برنزلی تیم برنزلی مخترع و بنیانگذار دنیای وب ( World Wide Web )

لینوس توروالدز سازنده هسته اصلی سیستم عامل لینوکس

دیوید اسمیت خالق ویروس ملیسا که اطلاعات ناخواسته به ایمیل ارسال می کرد.

همین افراد نقش بزرگی در شکل گیری کامپیوتر و سیستم عامل های امروزی دارند. شاید اگر تلاش این افراد نبود. خبری از سیستم کامپیوتر و اینترنت به شکل امروزی نبود.

برای اینکه با نخستین هکرها آشنا شوید. مختصر به تاریخچه هک و هکرها در طی سال های 1960 تا 2000 می پردازیم.

پیدایش و گسترش اینترنت هک کردن را آسانتر و مخرب تر کرده. از طریق اینترنت در هر گوشه از جهان می توان به سیستم های یک سازمان یا شرکت مورد نظر دسترسی پیدا کرد. حملات سایبری انجام داد.

در سال 1978 محققان مركز تحقیقات Xerox Palo Alto یك كرم كامپیوتری را طراحی كردند. این كرم یك تكه برنامه كوچك بود كه یك شبكه را برای پیدا كردن پردازنده های مشغول مورد جستجو قرار می داد. این کرم نقطه پیدایش کرم ها و ویروس های کامپیوتری امروزی هست.

 در سال 1986 هکرهای با نام the 414s استفاده از یك سیستم Apple II+ و یك مودم به 60 رایانه از جمله یك سیستم متعلق به یك آزمایشگاه دولتی در آمریكا، نفوذ پیدا كردند.

قاره آسیا در پیدایش ویروس های کامپیوتر نیز بی نقش نبوده. در سال 1986 یكی از اولین ویروسهای رایانه ای به نام Brain در پاكستان متولد شد.

در سال 1994 حمله به سیستم های بانکی و میلیون ها دلار سرقت از بانک برای اولین بار توسط گروهی از هکرها به رهبری یک هکر روسی به نام Vladimir Levin انجام شد.

در سال 1995 سرقت فایل های محرمانه شرکت های میکروسیستم و موتورلا توسط هکری به نام Kevin Mitnick انجام گردید.

اوج هک را در سال 2000 می توان دید. با نفوذ هکرهای روسی به شرکت مایکروسافت, آلوده شدن میلیون ها کامپیوتر توسط کرم اینترنتی I LOVE YOU , از کار انداختن سایت های یاهو, آمازون, eBay در آمریکا روشهای نوین هک کردن شکل گرفت.

از چه راه های سیستم شما هک می شود؟

هکرها روش های مختلف برای نفوذ به سیستم و هک کردن استفاده می کند. ساخت ویروس, سایت های آلوده, سایت های مخرب, نفوذ از طریق مرورگر و اینترنت, نفوذ از طریق کشف آسیب پذیری در یک سایت و شبکه و صدها روش دیگر..

امروزه در سال 2016 شاهد هک شدن سایت ها, فروشگاه های اینترنتی, سیستم های مخابراتی, سیستم ریلی یک شهر مثل مترو, دانشگاه, نفوذ به بانک ها و سرقت میلیاردی از آنها, هک شدن اکانت شخصی افراد در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های ارتباطی, هک سرویس های ایمیل دهی مثل یاهو و جی میل و صدها مورد دیگر از روش های هک کردن است. که تعریف جدید از تهدید علیه امنیت بشر به شکل گرفت. امنیت دیجیتال, مهندسی اجتماعی اصطلاحات نوینی هستند. که با گسترش روش های هک کردن در قرن 21 شکل گرفتند.

شاهد پیدایش شرکت های امنیتی (مثل پاوان ) در زمینه ساخت آنتی ویروس, ابزار امنیت شبکه مانند فایروال و هات اسپات, و دستگاه های امنیتی همچنین کلاس های آموزش امنیت دیجیتال و شبکه همگی بر پایه شکل گیری هک به وجود آمدند.

 

دسته: آموزش امنیت سایبری
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up