security instagram

راهکارهای افزایش امنیت اینستاگرام

بارها در خبرها شنیده ایم که اکانت بازیگران و چهره های مشهور هک شده است. اینستاگرام دلیل هک شدن را ضعف امنیتی در اپلیکیشن خود نمی داند. بلکه سهل انگاری…

بارها در خبرها شنیده ایم که اکانت بازیگران و چهره های مشهور هک شده است. اینستاگرام دلیل هک شدن را ضعف امنیتی در اپلیکیشن خود نمی داند. بلکه سهل انگاری کاربران می داند. شبکه اجتماعی که بیش از 500 میلیون کاربر واقعی در سراسر جهان دارد. اینستاگرام برای بعضی از کاربران به فضای زندگی تبدیل شده. آن ها لحظه به لحظه زندگی خود را بر روی اینستاگرام به صورت عکس منتشر می کنند. بدون آنکه از عواقب چنین کاری آگاه باشند. فعالیت کردن در شبکه های اجتماعی نیازمند رعایت قواعد امنیتی خاصی خود هست. هر شبکه اجتماعی یک سری ابزار و تنظیمات امنیتی در اختیار کاربران خود قرار داده است. که اگر به درستی از آنها استفاده شود. کمتر شاهد مشکلات امنیتی خواهیم بود.

وقتی کاربران نکات امنیتی برای بالا بردن سطح امنیت حساب کاربری خود بر روی اینستاگرام را رعایت نکنند. باید منتظر هک شدن اکانت خود و عواقب بعدی آن باشند.

پاوان در ادامه آموزش های امنیت شبکه و اینترنت این بار به سراغ شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام رفته. تا به بررسی امنیتی آن بپردازد.

1-“Private” کردن حساب کاربری: با این کار امنیت حساب شما بالا می‌رود و دسترسی افراد ناشناس به حساب شما و عکس‌ها و ویدیو‌های موجود در آن کوتاه می‌شود. در این حالت وقتی شخصی می‌خواهد شما را دنبال کند، درخواست خود را برای شما ارسال می‌کند. در صورت پذیرش این درخواست، این شخص از دنبال کننده‌های شما خواهد شد و به پروفایل شما و عکس‌ها و ویدیو‌های آن دسترسی خواهد داشت. برای اعمال این کار به قسمت تنظیمات اپلیکیشن بروید و در بخش اکانت، گزینه “Private Account” را فعال کنید.

2- مدیریت هوشمند اکانت اینستاگرام : همیشه اکانت اینستاگرام و “Follower”های خود را بررسی کنید و افراد ناشناس را بلاک کنید: همان‌طور که در گام نخست هم اشاره کردیم، برای امنیت بالای پروفایل خود در اینستاگرام، پروفایل خود را به صورت “Private” نگه دارید، چرا که در صورتی که پروفایل شما “Private” باشد، تنها افرادی که اجازه می‌دهید می‌توانند عکس‌ها و اطلاعات مربوط به حساب کاربری‌تان را ببینند. برای همین لیست فالوئرهای شما بسیار مهم است. بهتر است هر از چند گاهی لیست فالوئرهای خود را بررسی کنید و کسانی که برای شما ناشناس هستند را “UnFollow” و یا بلاک کنید. پیشنهاد می‌کنیم به فالوئرهایتان، ۱۰۰ درصد اعتماد داشته باشید.

3- جلوگیری از انتشار عکس های خود بر روی فیسبوک: از انتشار خودکار عکس‌های اینستاگرام خود در فیس‌بوک جلوگیری کنید. توصیه می‌کنیم تنظیمات انتشار عکس‌های ایسنتاگرام به صورت خودکار بر روی فیس‌بوک را برای امنیت بیشتر متوقف کنید و در صورت تمایل هر عکس و یا ویدیو‌یی را دوست داشتید، به صورت دستی در فیس‌بوک به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار وارد حساب کاربری خود در فیس‌بوک شوید، به بخش App Setting بروید و دسترسی را محدود کنید. در اپلیکیشن اینستاگرام هم در قسمت تنظیمات در بخش “Link Accounts” می‌توانید ببینید کدام حساب کاربری شما به حساب اینستاگرام شما متصل است.

4- تنظیمات story: یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام است. شما از طریق تنظیمات اینستاگرام می‌توانید مشخص کنید چه عکس می‌تواند به استوری‌های شما دسترسی داشته باشد و آنها را ببینید. توصیه می‌کنیم تنها به فالورهای خود اجازه دسترسی به این بخش را بدهید. برای اعمال این تنظیم، به قسمت تنظیمات اپلیکیشن بروید و در بخش اکانت، وارد بخش “Story setting” شوید، در قسمت “Allow Message Replies” ، گزینه “Your Follower” را انتخاب کنید، در این صورت تنها فالورهای شما می‌تواند استوری‌های شما را ببیند و در خصوص آنها برای شما پیام ارسال کنند.

5- پاکسازی کش و تاریخچه اینستاگرام : هر از چندگاهی هیستوری و یا تاریخچه جستجو‌های خود را در ایسنتاگرام پاک کنید. برای امنیت بیشتر بهتر است تاریخچه جستجو خود را پاک کنید. برای حذف تاریخچه جستجو به تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام بروید، گزینه “Clear Search History”  را انتخاب کنید.

6- غیر فعال سازی تگ کردن شما : اجازه ندهید کسانی که شما را در هر عکسی تگ می‌کنند بدون مجوز شما به عکس به بخش “Photos of You” پروفایل شما اضافه شود.  در حقیقت  تگ کردن عکس‌ها را به حالت تایید دستی تنظیم کنید، برای اعمال این تنظیم  وارد قسمت “Photos of You” شوید، روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، روی گزینه”Tagging Options” کلیک کنید. پس از آن گزینه “Add Manually” را انتخاب کنید.

7- رمز عبور قوی: رمز عبور قوی و با ترکیبی از حروف بزرگ, کوچک و اعداد قرار دهید.
در پایان این مقاله آموزشی به شما توصیه می کنیم برای داشتن امنیت دیجیتال در فضای مجازی مقالات آموزشی پاوان را پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up