تست نفوذ-امنیت شبکه

معرفی 4 ابزار امنیتی برای حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی

در آموزش های قبلی امنیت شبکه به این نکته اشاره کردیم که هر ابزار تکنولوژی شامل گوشی موبایل, تبلت, کامپیوتر, لپ تاپ و .. که دارای دوربین, حافظه و متصل…

در آموزش های قبلی امنیت شبکه به این نکته اشاره کردیم که هر ابزار تکنولوژی شامل گوشی موبایل, تبلت, کامپیوتر, لپ تاپ و .. که دارای دوربین, حافظه و متصل به اینترنت باشد. می تواند امنیت و حریم خصوصی شما در فضای مجازی را به خطر بیندازد. و همچنین به این موضوع اشاره کردیم که فضای مجازی دیگر فضای مجازی نیست بلکه یک فضای کاملا حقیقی تبدیل شده که تمامی زندگی بشر را در بر گرفته. از آموزش های دیجیتال, ارتباطات, تجارت, سرگرمی و .. پس فضای مجازی با این همه کارایی مثبت, خطراتی هم دارد.

داشتن امنیت در فضای مجازی لازمه آن دانش شبکه و اینترنت, شناخت از تهدیدات و ابزارات جاسوسی, به روز بودن, آگاهی کامل از برنامه ها و اپلیکیشکن های مورد استفاده, تسلط کامل به برنامه ها سیستمی, و سایر ابزار ارتباطی است. مهندسین اجتماعی در کمین شما هستند. میلیارد ها دلار پول را در کمتر از چند ثانیه از طریق فضای مجازی می توان جابجا کرد. می توان با ساختن یک ویروس میلیون ها سیستم را آغشه به ویروس کرد. با هک کردن یک سایت یا سرویس و اپلیکیش به اطلاعات میلیون ها نفر در سراسر جهان دسترسی پیدا کرد.

پس همیشه توصیه های امنیتی پاوان را جدی بگیرید. پاوان با هدف تامین امنیت شما در فضای مجازی و دنیای تکنولوژی بنیان شده. متخصصان امنیتی پاوان سعی دارند تا به روز ترین و آخرین خطرتات امنیتی در فضای مجازی را به شما اطلاع دهند.

مرورگر ابزار اتصال و وب گردی و ورود شما شبکه جهانی اینترنت است. برای جست جوی سایت ها, مطالب مورد نظر, چک کردن ایمیل, پرداخت بانکی و صدها کار اینترنتی دیگر از مرورگر استفاده می کنیم. هر چند شرکت های سازنده مرورگر ها ادعا کنند که مرورگر آنها از لحاظ امنیت قدرتمند و بدون ایراد می باشد. اما باز هم خطرات را در نظر گرفت. حتی در هنگام وب گردی با مرورگر قدرتمندی مثل گوگل کروم.

در این مقاله پاوان 4 افزونه و ابزار امنیتی که برای حفظ حریم خصوصی در دنیای مجازی باید روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس نصب کنید, به شما معرفی می کند.

افزونه HTTPS Everywhere، افزونه‌ای مناسب، امن و اوپن‌ سورسی است که باعث امنیت بیشتر شما در هنگام وب‌گردی می‌شود. این افزونه باعث می‌شود که وقتی شما وب‌گردی می‌کنید، برای شما نسخه امن وب را درخواست می‌کند. شما می‌توانید از این افزونه در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اپرا استفاده کنید. برای دانلود این افزونه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

افزونه Privacy Badger، افزونه‌ا مناسب برای حفظ حریم خصوصی شما است. این افزونه سایت‌های تبلیغاتی و شخص‌ ثالثی که بدون اجازه، شما را در هنگام بازدید از سایت‌های مختلف دنبال می‌کنند، را مسدود می‌کند. در حقیقت این افزونه شما را از دید تبلیغ کننده ناپدید می‌کند. این افزونه در مرورگرهای کروم و فایرفاکس قابل استفاده است. برای دانلود این افزونه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید و نسخه مورد نظر را دانلود نمایید.

افزونه uBlock، یک افزونه مسدود کننده است. این افزونه تنها تبلیغات را مسدود نمی‌کند بلکه تبلیغات اینترنتی را با پشتیبانی از مقررات زبانی فیلترهای Adblock Plus مسدود می‌کند. این افزونه تنظیماتی دارد که پس از اعمال، همه‌ی درخواست‌ها برای رفتن به آدرس‌های دیگر را به صورت پیش‌فرض مسدود می‌کند مگر کاربر مجوز رفتن به آنها را صادر کند. این افزونه را می‌توانید بر روی مرورگرهای سافاری، کروم و فایرفاکس نصب کنید. افزونه را از سایت رسمی  uBlock دانلود نمایید.

افزونه WOT، افزونه دیگری است که می‌تواند به حفظ حریم خصوصی شما در هنگام وب‌گردی کمک کند. این افزونه وب‌سایت‌هایی که شما می‌خواهید مشاهده کنید و یا از طریق آنها خرید اینترنتی کنید، را رتبه‌بندی می‌کند. در حقیقت این افزونه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شما می‌توانید تصمیم بگیرید می‌توانید به سایت مورد نظر اعتماد کنید یا خیر. همچنین این افزونه ابزار مناسبی برای هشدار به شما درباره‌ی نرم‌افزارهای تهدید‌‌آمیز یا حملات آنلاین که ممکن است با آن مواجه شوید، است. این افزونه از کلیه مرورگرها پشتیبانی می‌کند. این افزونه را همچنین می‌توانید بر روی مرورگرهای موبایل خود در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS  هم نصب نمایید. این افزونه را از این سایت دانلود نمایید.

توصیه های امنتیی پاوان را جدی بگیرید! و آموزش های ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up