آموزش تغییر رمز مودم وای فای

آموزش تغییر رمز مودم وای فای

یکی از مباحث مهم در امنیت دیجیتال مودم اینترنت و تنظیمات امنیتی آن است. مهندسی اجتماعی راه های مختلفی را برای نفوذ و دسترسی به اطلاعات شما استفاده می کند.…

یکی از مباحث مهم در امنیت دیجیتال مودم اینترنت و تنظیمات امنیتی آن است. مهندسی اجتماعی راه های مختلفی را برای نفوذ و دسترسی به اطلاعات شما استفاده می کند. یکی از راه های هک شدن شما استفاده از ضعف تنظیمات امنیتی بر روی مودم اینترنت وای فای است. نداشتن رمز بر روی مودم wifi زمینه هک شدن و استفاده دیگران از اینترنت شما را فراهم می سازد. پس همیشه بر روی مودم وای فای رمز قوی قرار دهید. و هر چند وقت یکبار رمز آن را تغییر دهید. سعی کنید رمز انتخابی ترکیبی از حروف و اعداد باشد. هکر از طریق هک مودم می توانند آی پی اینترنت و شبکه سیستم را به دست آورند. سپس برای اقدامات بعدی از آن استفاده کنند. که شامل هک سیستم و دسترسی به اطلاعات حیاتی شما است.

در این مطلب آموزشی پاوان نحوه رمزگذاری بر روی مودم وای فای را به شما آموزش می دهد. تا همیشه با امنیت کامل درفضای مجازی فعالیت کنید.

برای تعویض رمز مودم وای‌فای خود، باید وارد صفحه تنظیمات مودم خود شوید. برای وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم باید این مراحل را انجام دهید:

  • مرورگر کروم و یا فایرفاکس را باز کنید.

  • در قسمت آدرس 192.168.1.1 را وارد کنید.

  • اکنون در این قسمت نام‌ کابری و رمزعبور مودم خود را وارد کنید.

  • در این بخش با توجه به مدل مودم شما دسترسی به تنظیمات آن متفاوت است، ما در ادامه نحوه دسترسی به تنظیمات مودم در دو مدل مودم را آموزش می‌دهیم.

بعد از وارد کردن نام کاربری و رمزعبور در صفحه‌ای که باز می‌شود، وارد بخش Network شوید، در این قسمت به بخش Wireless یا Wifi بروید، و پس از آن به قسمت Security بروید و وارد بخش Password شوید، پسورد مورد نظر خود را وارد کنید.

در برخی از مودم‌های بعد از مرحله‌ای که رمزعبور و پسورد را وارد کردید، باید وارد بخش Wireless یا Wifi شوید و پس از آن به بخش Security و Password بروید و پسورد جدید را وارد کنید.

هیچ یک از ما دوست نداریم کسی بدون اجازه ما وارد حریم خصوصی‌مان شود، از اینترنت ما بدون اجازه استفاده کند و به اطلاعات شخصی ما دست پیدا کند. پس برای برقراری امنیت شبکه وای‌فای خود توصیه می‌کنیم هر از چند گاهی پسورد مودم وای‌فای خود را تغییر دهید.

تشخیص هک شدن اینترنت و مودم وای فای شما:

  • شما با افت سرعت اینترنت مواجه هستید، چرا که در حال حاضر مودم شما هک شده است و به جز شما هکرها هم مشغول استفاده از اینترنت شما هستند، در نتیجه سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند.

  • در صورتی که شما هک شده باشید، ترافیک مصرفی اینترنت شما پیش از مصرف معمول شما، مصرف می‌شود. پس اگر شاهد تمام شدن ترافیک مصرفی اینترنت خود به صورت غیرقابل پیش‌بینی بودید، می‌توانید احتمال دهید که هک شدید.

  • قبل از دو مورد بالا مطمئن شوید که آیا آپدیت ویندوز شما فعال نیست؟ زیر فعال بودن آپدیت اتوماتیک ویندوز ممکن است باعث مصرف اینترنت و کندی سرعت آن گردد.

رضایت شما از مطالب آموزشی باعث خوشحالی ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up