Android Security

راهکارهای بالابردن سطح امنیت اندروید

امنیت گوشی فقط به این نیست که از آن محافظت کنید تا دزد آن را نبرد. بلکه فایل و اطلاعات مهمی بر روی گوشی داریم که باید به طور جدی…

امنیت گوشی فقط به این نیست که از آن محافظت کنید تا دزد آن را نبرد. بلکه فایل و اطلاعات مهمی بر روی گوشی داریم که باید به طور جدی از آنها در مقابل هکرها, حملات سایبری و امنیتی نیز مواظبت کنیم.
سیستم عامل اندروید پرطرفدارترین سیستم عامل موبایلی در جهان است. و بیش از 50 درصد گوشی های بازار از جمله سامسونگ, اچ تی سی, هواوی, سونی, شیائومی, ایسوس و.. به این سیستم عامل مجهز هستند. و از سوی دیگر سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل اپن سورس یا متن باز می باشد. که با وجود همه قابلیت ها و نقاط مثبت اما امکان آسیب پذیری آن را بالا می برد. هر برنامه نویسی مسلط به اندروید می تواند اپلیکیشن خاص خود را برای آن بسازد و بر روی آن نصب کند. میلیون ها اپلیکیشن توسط افراد, گروه ها, سازمان و مدیران سایت برای اندروید ساخته شده. که خیلی از آنها قوائد امنیتی را در طراحی اپلیکیشن لحاظ نکرده اند.

اما خود سیستم عامل اندروید از لحاظ امنیت جزء 5 سیستم عامل امنیتی جهان است. و اگر از خود گوگل پلی اپلیکیشن های دلخواه خود را دریافت کنید. امکان آسیب پذیری اندروید و امنیت گوشی شما کاهش می یابد.

از سوی دیگر بخاطر کاربرد وسیع گوشی های موبایل کاربران انواع فایل بر روی آنها ذخیره سازی می کند. و کارهای مختلف مثل وب گردی, عملیات بانکی و.. با موبایل خصوصا اندرویدی انجام می دهند. در نتیجه اطلاعات مهمی بر روی گوشی ها ذخیره می شود. که هکرها را برای دسترسی به گوشی های موبایل بیشتر وسوسه می کند.

پاوان به شما نکات مهم جهت بالابردن سطح امنیت گوشی اندروید را به شما آموزش می دهد. امیدواریم با رعایت این نکات از آسیب پذیر بودن گوشی خود در مقابل هکرها و حملات سایبری جلوگیری کرده باشید.

1-به روز رسانی: اولین اقدام برای امنیت اندروید توصیه می شود تا جایی که گوشی شما پشتیبانی می کند. همیشه سیستم عامل گوشی خود را به روز رسانی کنید.

نحوه به روز رسانی گوشی اندروید : وارد بخش Setting یا تنظیمات شوید  و به قسمت About بروید و گزینه Android Security را چک کنید. در همین بخش می توانید با گزینه System update، سیستم را بروز رسانی کنید و در بخش Security تنظیمات نیز می توانید در قسمت Security policy updates و با فعال کردن اپدیت اتوماتیک، امنیت گوشی را بالا ببرید.

2-اپلیکیشن ها: در صورتی که توانایی آن را دارید اپلیکیشن های خود را از سایت های معتبر مثل گوگل پلی دریافت کنید. از دانلود و نصب اپلیکیشن های مشابه مثلا واتس اپ فارسی, یا تلگرام فارسی و.. خود داری کنید.

3-آنتی‌ویروس مناسب و امن: حتما برای امنیت سیستم‌عامل اندروید خود و جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها از یک آنتی‌ویروس مناسب و امن استفاده کنید. پاوان به شما توصیه می کند با پرداخت هزینه اندک از نسخه اصلی آنتی ویروس نود 32 یا کسپراسکای برای گوشی خود خریداری کنید و همیشه آن به روز نگه دارید. بدون شک پرداخت 50 هزار تومان بابت آپدیت آنتی ویروس می تواند از آسیب رسانی میلیونی به اطلاعات و محتویات گوشی شما جلوگیری کند. برای امنیت هزینه کنید!

البته در غیر این صورت می توانید از آنتی ویروس Avast استفاده کنید. آنتی‌ویروس Avast یک آنتی‌ویروس رایگان و امن برای شناسایی ویروس‌هااست، که این آنتی‌ویروس از منابع سیستم شما کم استفاده کند تا سرعت سیستم شما کاهش زیادی پیدا نکند. این آنتی‌ویروس  اطلاعات گوشی و کارت حافظه را اسکن و تماس ها و پیام های ناخواسته را مسدود می کند. وبگردی با این نرم افزار امن خواهد بود. قابلیت پیدا کردن گوشی با زنگ هشدار، پاک کردن اطلاعات و قفل کردن گوشی از راه دور را هم دارد.

4-ضد تروجان مناسب: یک ضد تروجان امن بر روی سیستم‌عامل اندرویدی خود نصب کنید. تواناتک برای سیستم‌عامل اندروید استفاده از اپلیکیشن Anti Spy را به شما پیشنهاد می‌کنیم، این اپلیکیشن می‌تواند بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب را برای شما شناسایی کند و آنها را از بین ببرد. این اپلیکیشن قابلین‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اپلیکیشن را از گوگل‌پلی دانلود نمایید.

5-آنتی‌ویروس “360 Security – Antivirus Boost”: آنتی‌ویروس مناسب و سبکی‌ست که از سیستم شما در مقابل انواع ویروس‌ها و بدافزارها محافظت می‌کند و امنیت سیستم شما را تا حد زیادی بالا می‌برد. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند سیستم شما را با استفاده از متوقف کردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس‌زمینه بهینه‌سازی کند و سرعت دستگاه اندرویدی شما را بالا ببرد، برای این کار کافی‌ست گوشی خود را تکان دهید. ویژگی‌های امنیتی این آنتی‌ویروس شامل: برقراری امنیت در مقابل انواع ویروس‌ها و بدافزارها، بهینه‌سازی سیستم با استفاده از پاک‌سازی فایل‌های غیرضروری، تهیه نسخه پشتیبانی، افزایش سرعت سیستم، افزایش عمر باتری، مدیریت فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها، محافظت از اطلاعات شخصی و قفل کردن اپلیکیشن‌ها و فیلترکردن اس‌ام‌اس و تماس‌ها است.

6-اپلیکیشن “CM Security”، یکی از برترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های امنیتی در گوگل‌پلی است که تاکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون دانلود داشته است. این آنتی‌ویروس و اپلیکیشن امنیتی برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده و قادر است که ویروس‌ها، تروجان‌ها، واسپای‌ویرهای موجود در تلفن و یا تبلت شما را به سرعت شناسایی کند و آن‌ها را از سیستم شما حذف کند. شما با این اپلیکیشن می‌توانید گوشی و یا تبلت خود را پاکسازی کنید و این پاکسازی باعث افزایش سرعت دستگاه شما می‌شود. این اپلیکیشن همچنین دارای یک ابزار امنیتی بسیار مهم است. قفل نرم‌افزار این اپلیکیشن یک قفل نرم‌افزار بسیار حرفه‌ای برای قفل کردن نرم‌افزارهایی از قبیل واتس‌اپ، فیسبوک، گالری‌های عکس و فایل‌ها و سایر قسمت‌ها و برنامه‌ها برای حفظ حریم خصوصی شماست. از ویژگی ‌ای مهم این قفل نرم‌افزار عکس گرفتن از چهره شخصی است که سعی در جاسوسی در نرم ‌فزارها و گوشی شما داشته باشد و با دوبار وارد کردن اشتباه رمز عبور به صورت خودکار از چهره او عکس گرفته خواهد شد.

دسته: آموزش امنیت سایبری
اندروید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up