معرفی 6 افزونه‌های برای بالابردن امنیت فایرفاکس

معرفی 6 افزونه‌های برای بالابردن امنیت فایرفاکس

security firefox security add ons – در مطالب قبلی آموزش امنیت شبکه بارها به آسیب پذیری مرورگر و نفوذ به سیستم از طریق آن اشاره کردیم. یکی از راه های…

security firefox security add ons – در مطالب قبلی آموزش امنیت شبکه بارها به آسیب پذیری مرورگر و نفوذ به سیستم از طریق آن اشاره کردیم. یکی از راه های هک شدن سیستم و دست یابی هکرها به اطلاعات بانکی و مشخصات کاربری شما (مثل یوزر و پسورد )در شبکه های اجتماعی و سایت استفاده از ضعف امنیتی مرورگر و کشف حفره های امنیتی در آن است. مرورگر فایرفاکس هم از لحاظ امنیت آنچنان قوی نیست. حفره های امنیتی زیادی تا کنون بر روی آن کشف شده است. اگر به تنظیمات امنیتی فایرفاکس مسلط باشید احتمال دسترسی به اطلاعات شما بسیار کمتر خواهد بود. و همچنین می توان از افزونه های امنیتی برای بالابردن سطح امنیتی فایرفاکس استفاده کرد. و این نکته را فراموش نکنید. که هر افزونه ای را نباید بر روی فایرفاکس نصب کرد. بعضی افزونه بخاطر داشتن حفره امنیتی قابل اعتماد نیستند.

در این پست پاوان 6 افزونه امنیتی برای مرورگر فایرفاکس به شمامعرفی می کند. با نصب این افزونه امنیت مروررگر خود را بالا ببرید.

1-افزونه امنیتی HTTPS Everywhere، افزونه‌ای مناسب است که کلیه اطلاعات ارسالی از مرورگر شما را رمزگذاری می‌کند. HTTPS برای رمزگذاری اطلاعاتی است که به وب‌سایت‌ها فرستاده می‌شود و یا از آنها ارسال می‌شود. افزونه HTTPS EveryWhere، آدرس وب‌سایت را از http به https تبدیل می‌کند. شما با استفاده از افزونه HTTPS Everywhere می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر وب‌سایتی که می‌خواهید از آن  بازدید کنید از پروتکل ارتباطی امن و حفاظت شده مانند SSL استفاده می‌کند یا خیر و اگر چنین نباشد به شما هشدار می‌دهد. همچنین اگر مسیر ارتباطی امن نباشد، از طریق تغییر وب سایت از مسیر http به https به ایجاد یک مسیر امن می‌پردازد. این افزونه را از طریق این لینک می‌توانید دانلود کنید.

2-افزونه امنیتی DoNotTrackMe، افزونه مناسبی است که اجازه نمی‌دهد وب‌سایت‌ها شما را ردیابی کنند و اطلاعات شما را برای شرکت‌های تبلیغاتی ارسال کنند. استفاده از این افزونه، بهترین روش برای جلوگیری از ردیابی شما در دنیای مجازی است. وقتی این افزونه را نصب کنید و وارد وب‌سایتی شوید، این افزونه به صورت خودکار ردیاب‌های سایت را متوقف می‌کند. این افزونه را از طریق این لینک می‌توانید دانلود کنید.

3-افزونه امنیتی Ghostery، از حریم خصوصی و فعالیت‌های آنلاین شما محافظت می‌کند. این افزونه از ردیابی فعالیت‌های شما توسط سرویس تبلیغاتی بزرگ جلوگیری می‌کند. این افزونه را از طریق این لینک می‌توانید دانلود کنید.

4-افزونه امنیتی Private Tab، برای اینکه با خیال راحت وب‌گردی کنید و تاریخچه‌ای از وب‌گردی شما در مرورگر ذخیره نشود، می‌توانید از افزونه Private Tab استفاده کنید. پس از نصب این افزونه می‌توانید با فشردن دکمه‌های Ctrl+ ALt+T یک تب جدید ایجاد کنید که در حالت مخفی وب‌گردی کنید، این در حالی است که سایر تب‌ها در حالت عادی هستند. این افزونه را از طریق این لینک می‌توانید دانلود کنید.

5-افزونه امنیتی Disconnect Search، افزونه مناسب و امن برای جستجو است. شما از طریق این افزونه می‌توانید راحت به جستجو بپردازید بدون اینکه اثر و ردی از جستجوی شما باقی بماند. شما با استفاده از این افزونه امنیتی می‌تواند موتور جستجوی دلخواه خود را انتخاب کنید و به صورت خصوصی جستجو کنید.این افزونه در حال حاضر از موتورهای جستجوی Google, Bing, Yahoo, Blekko و DuckDuckGo پشتیبانی می‌کند. این افزونه را از طریق این لینک می‌توانید دانلود کنید.

6-افزونه امنیتی Better Privacy، این افزونه از شما در مقابل سوپر کوکی‌ها که معمولاً توسط افزونه فلش در سیستم کاربران ذخیره سازی می‌شوند، محافظت می‌کند. این افزونه همچنین قادر است که کوکی‌های مخرب را شناسایی کند.  این افزونه را از طریق این لینک می‌توانید دانلود کنید.

پاوان به شما توصیه می کنند همیشه امنیت مرورگر را جدی بگیرید. و از مرورگر های با امنیت بالا مثل کروم و فایرفاکس استفاده کنید. البته برای امنیت بیشتر کروم به شما توصیه می شود.

دسته: آموزش امنیت سایبری
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up