blog data protection

5 راه مهم برای محافظت از اطلاعات

هرساله ، ما اطلاعات بیشتری نسبت به سال قبل بوجود می آوریم . جالب است بدانید بالغ بر 90% اطلاعات امروزه جهان به تنهایی در دوسال گذشته بوجود آمده اند…

هرساله ، ما اطلاعات بیشتری نسبت به سال قبل بوجود می آوریم . جالب است بدانید بالغ بر 90% اطلاعات امروزه جهان به تنهایی در دوسال گذشته بوجود آمده اند . تخمین زده شده است که میزان اطلاعات تولیدی روزانه ما 2.5 کوانتینیم ( عدد 1 با 18 صفر بتوان 2 ) بایت میباشد و همچنین محققان یافته اند که جهان دیجیتالی  اطلاعات یا ( Data ) در سال 2020 به 40 زتابایت ( ZB ) خواهد رسید که این خود 50 برابر بزرگتر از جهان دیجیتالی اویل سال 2010 است.

مصرف کنندگان و همینطور شاغلان به ارزش ” Cloud Storage ” دست یافته اند و انتظار میرود جمعیت بیشتری از این دوقشر شروع به بارگذاری اطلاعات ارزشمند خود طی سال های آینده کنند .

یکی از دلایلی که این امر هنوز محقق نشده است به این دلیل است که بسیاری از مردم هنوز مطمئن نیستند که کدام منبع را برای ذخیره اطلاعات خود انتخاب کنند ، چه اطلاعاتی را ذخیره کنند و چه زمانی این کار را انجام و تکرار کنند .

همان طور که ما به صورت مداوم در حال بوجود آوردن عکس ها ، موسیقی ، فیلم ها ، نامه های الکترونیکی ( Emails ) و باقی فایل ها هستیم ، ذخیره و پشتیبانی امری بسیار مهم تر از قبل تلقی گردیده است .

در ادامه ما با ارائه 5 راه مؤثر و پرکاربرد مطمئن میشویم که اطلاعات دیجیتالی شما در حال و آینده محافظت خواهد شد :

 

1 – برنامه ریزی منظم جهت ذخیره سازی ها ( Backups )

ذخیره سازی ها باید به شکل منظم انجام شود . اطمینان حاصل کنید که ذخیره سازی ها به صورت خودکار و افزایشی ( Incremental Backup ) صورت گیرد ، بکاپ های افزایشی بسیار مهم هستند زیرا آن ها نسبت به ذخیره سازی کامل قبلی ( Full Backup ) فقط اطلاعاتی را که تغییر یافته اند یا افزوده شده اند را ذخیره سازی میکنند .

این باعث میشود علارقم استفاده کم تر از فضای حافظه ، زمان هر ذخیره سازی نیز کاهش پیدا کند .

 

2 – سرمایه گذاری بر یک حافظه جانبی ( External Drive )

مهم ترین اطلاعات علاوه بر حافظه اصلی رایانه ، باید در حافظه جانبی نیز ذخیره شود . این امر باعث میشود که از محفوظ بودن اطلاعات خود اطمینان حاصل کنیم ، حتی اگر حافظه اصلی دچار مشکل شود .

 

3 – حفاظت دوگانه از اطلاعات

روشن است که ذخیره سازی اطلاعات در حافظه جانبی به تنهایی کافی نیست . شما باید با ذخیره سازی اطلاعات مهم خود به صورت آنلاین در فضای ابری ( Cloud ) ، دومین لایه امنیتی را فراهم سازید . همچنین پس از ذخیره سازی اول در حافظه جانبی ، ذخیره سازی دوم در فضای ابری میتواند از اطلاعات شما در برابر خسارات فیزیکی ناشی از هرگونه حادثه حفاظت کند .

 

4 – آزمودن روال ذخیره سازی و بازیابی

بهتر است قبل از اینکه مشکلی برای سیستم تان بوجود آید ، آن را امتحان کرده و از جهت عمل کرد کامل آن مطمئن شوید تا در غیر این صورت به تغییر و اصلاح آن بپردازید که در شرایط بد و خطرناک ، اطلاعات شما در امان و قابل بازیابی باشد .

 

5 – سیستم را قبل از نصب هرگونه برنامه برسی کنید

قبل از نصب هرگونه برنامه جدید ، بروز رسانی نرم افزار ها و بروزرسانی درایور ها ( Driver  ) ، توصیه میشود که یک بکاپ کامل گرفته شود زیرا در صورت به وجود آمدن مشکل در حافظه اصلی رایانه ، از تخریب و از بین رفتن اطلاعاتتان پیشگیری میکنید و هرگونه تغییر یا از دست دادن اطلاعات ، توسط بکاپ شما قابل جبران است .

منبع : ایت بیزنس اج

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up