از چه راه های سیستم شما هک می شود؟

از چه راه های سیستم شما هک می شود؟

معمولا سازمان ها و کاربرانی که امنیت شبکه و کامپیوتر را نادیده می گیرند مورد هک قرار می گیرند. تشخیص راه های نفوذ به سیستم شما و هک شدن شبکه…

معمولا سازمان ها و کاربرانی که امنیت شبکه و کامپیوتر را نادیده می گیرند مورد هک قرار می گیرند. تشخیص راه های نفوذ به سیستم شما و هک شدن شبکه کامپیوتری شما فقط از عهده یک متخصص امنیتی بر می آید. نه قبل از هک شدن و نه بعد از آن نمی توانید تشخیص دهید که چگونه هک شده اید.
شرکت ها و سازمانی که بر روی شبکه کامپیوتری یا نرم افزار و یا وب سایت خود تست نفوذ انجام نمی دهند هر لحظه باید منتظر هک شدن و حملات سایبری باشند. پس تست نفوذ را جدی بگیرید.

تست نفوذ آسیب های امنیتی سیستم و شبکه کامپیوتری هم چنین راه های نفوذ به آن را شناسایی می کند. و با ارائه مشاوره امنیتی در بر طرف سازی مشکلات و آسیب پذیری های امنیتی آن به شما کمک می کند.

راه های مختلفی برای نفوذ هکرها به سیستم شبکه کامپیوتری وجود دارد. سخت افزار, نرم افزار و خود شما دارای باگ امنیتی هستید. بعد از سیستم شبکه واینترنت شما مقصر اصلی هک شدن هستید. اگر نکات امنیتی را رعایت کنید احتمال و آسیب های هک شدن کامپیوتر شما کمتر خواهد بود. مثلا از ذخیره اطلاعات بانکی یا داده های حساس بر روی سسیتم متصل به اینترنت خود داری کنید. یا از رمز های عبور چند مرحله ای استفاده کنید. به هر سایت شبکه اجتماعی که وارد می شوید اطلاعات خود را وارد نکنید.

 

در ادامه آموزش های امنیت شبکه می خواهیم راه های هک شدن و نفوذ هکرها به سیستم شما را بیان کنیم.

1.شبکه های اجتماعی:

هکر ها از طریق شبکه های اجتماعی به راحتی می توانند اطلاعات شما را به دست بیاورند. هک شدن اکانت کاربری شما در شبکه های اجتماعی برای هکرهای حرفه ای کار چندان سختی نیست. پس از وارد کردن اطلاعات واقعی خود در شبکه های اجتماعی خود داری کنید. از نرم افزارهای تغییر آی پی و مخفی سازی آی پی خود استفاده کنید.

گاه هکرها با هک کردن یک شبکه اجتماعی می تواند اطلاعات میلیون ها کاربر را به دست بیاورند و از طریق شبکه اجتماعی به سیستم مورد نظر نفوذ کنند.

نکته دیگر اینکه شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک یک سری تنظمات امنیتی دارند که اگر آنها را بر روی اکانت خود اعمال کنید احتمال هک شدن و حملات امنیتی از طریق این شبکه ها به کامپیوتر و اکانت شما بیش از 90 درصد کاهش می یابد.

2. ایمیل ها

یکی دیگر از راه های نفوذ هکرها به سیستم شما استفاده از ایمیل می باشد. آنها ایمیل های حاوی لینک مخرب با ظاهری و عنوانی بسیار جذاب به ایمیل شما ارسال می کنند. و شما هم پس از دریافت بر روی آن ایمیل کلیک می کنید در نهایت ممکن است یک سری فایل هم همراه آن باشد که به صورت مخفیانه بر روی سیستم شما ذخیره شوند. و در نهایت از طریق یک ایمیل سیستم شما برای نفوذ پذیری آماده می شود.

هکرها از طریق ایمیل‌های اسپم و حملات فیشینگ که ایمیل‌هایی هستند که حاوی لینک سایت‌های مخرب هستند، می‌توانند به سیستم شما نفوذ کنند و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. در این مرحله شما ایمیل‌هایی را دریافت می‌کنید که ظاهر مشکوکی ندارند، اما حاوی لینک‌هایی هستند که مخرب هستند، و با کلیک بر روی آنها، راه را برای نفوذ هکرها باز می‌کنید

پاوان به شما توصیه می کنند هر گونه ای ایمیل ناشناس و تبلیغاتی را باز نکنید و ایمیل های مشکوک را قبل از باز کردن آنها را اسپم گزارش داده و از صندوق دریافتی خود پاکسازی کنید.

3.سایت ها

سایت ها راه دیگر نفوذ هکرها به سیستم شما هستند. شما به محض ورود به یک سایت IP کامپیوترتان قابل که نشان دهنده موقعیت جغرافیایی شما هست. قابل رویت می باشد. بعضی سایت ها محتوا و ظاهرشان با اهداف آن ها فرق می کند. هکرها سایتی را با محتوای جذاب طراحی می کنند و برای کاربران دام ایجاد می کنند. شما وارد این سایت ها شده. مثلا برای مشاهده لینک یا عکس بخصوص از شما می خواهند که ثبت نام کنید. شما هم اطلاعات خود را وارد می کنید. و از طریق همین سایت ها می توانند رد شما را پیدا کنند و به سیستم شما حمله و نفوذ کنند.

یا سایت هایی که از آنها خرید می کنید. باید مواظب باشید از هر سایتی خرید نکنید. بعضی سایت اطلاعات بانکی شما را به دست می آورند. و از این طریق هم امکان هک شدن شما وجود دارد.

4. اپلیکیشن ها و نرم افزار ها

با ورود گوشی های هوشمند با قابلیت نصب هزاران اپلیکیشن بر روی آنها امکان هک شدن کاربران و سرقت اطلاعات بانکی آنها از طریق این گوشی ها و اپلیکیشن ها افزایش یافته هست. هزاران اپلیکیشن در هر زمینه برای موبایل وجود دارد. که اکثر آنها امنیت کافی ندارد. یا شناخت امنیتی از آنها نداریم. هکرها با ساخت یک اپلیکیشن و ارائه آن از طریق اینترنت و سپس نصب شدن آن توسط شما می توانند شما را هک کنند. یا حتی از طریق همین اپلیکیشن ها سیستم کامپیوتر شما را هک کنند, اطلاعات بانکی شما را به دست بیاورند. به تصاویر و عکس های شخصی شما دسترسی و آنها را به سرقت ببرند.

پاوان به شما توصیه می کند که اپلیکیشن های خود را از گوگل پلی دریافت کنید.

برای مثال یک اپلیکیشن هک مودم وای فای از اینترنت دریافت می کنید. بسیار هم برایتان جذاب و دوست داشتنی هست. با آن می توانید از اینترنت دیگران دزدی کنید! این اپلیکیشن علاوه بر هک مودم می تواند اطلاعات موبایل شما را به سرور مورد نظر ارسال کند بدون آنکه شما متوجه شوید. هکرها همیشه ترفندهای جذاب و کاربر پسندی برای هک کردن و نفوذ به سیستم ها استفاده می کنند مواظب باشید.

5. مودم ها و هات اسپات ها

بخاطر وضعیت بد اینترنت در کشور ما و استفاده زیاد و همچنین بالا بودن تعداد کاربران اینترنت یافتن و دسترسی پیدا کردن به یک اینترنت رایگان برای هر کاربری خوشایند است.

اما از هر اینترنت رایگان و عمومی نباید استفاده کرد. این گونه سیستم ها ارائه دهنده اینترنت رایگان ممکن است امنیت کافی نداشته باشند یا شبکه اینترنت و سرور آن ها مورد نفوذ و حمله هکرها باشد. هکرها ممکن است سال ها یک سرور نفوذ داشته باشند و از اطلاعات آن استفاده ببرند. در مکان‌هایی که از شبکه‌های وای‌فای عمومی استفاده کنید، بسیار حواستان جمع باشد. چرا که هات‌اسپات‌های وای‌فای‌های عمومی ناامن هستند و هکرها از طریق آنها می‌توانند به سیستم شما نفوذ کنند.

پس مثل گرسنه ها هر جا که اینترنت رایگان مشاهده کرده اید استفاده نکنید! باید از امنیت آن اطمینان کافی داشته باشید.

پاوان به شما توصیه می کند مسئله امنیت شبکه اینترنت و کامپیوتر را جدی بگیرید.

البته  راه های دیگری نیز وجود دارد که نیاز به بررسی و تخصص بیشتر شما دارد.

بیش از 90 درصد کاربران که با گوشی و کامپیوتر به شبکه اینترنت متصل می شوند. با آن کارهایی بانکی, شغلی, وب گردی در شبکه های اجتماعی, سایت ها, ارسال و دریافت ایمیل انجام می دهند. انجام هر یک از این کارها می تواند زمینه هک شدن شما و راه نفوذ به کامپیوتر یا سیستم های یک سازمان را فراهم کنید. هکرها همیشه در کمین شما هستند. آنها بر روی اینترنت دائما در حال فعالیت هستند. و هر کجا که بخواهند برای شما دام و طور می اندازند. تا شما را صید کنند.

امینت شبکه را جدی بگیرید!

اگر مدیر یک سازمان, شرکت, طراح نرم افزار و یا مدیری یک سایت هستید تست نفوذ را فراموش نکنید.

 

دسته: آموزش امنیت سایبری
security, security network

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up