BackDoor و راه‌های مقابله

BackDoor و راه‌های مقابله

Back Door یکی از مرموز ترین راه های نفوذ هکرها به سیستم شما هست. تشخیص Back Door واقعا سخت است. و بیش از 99 درصد کاربران کامپیوتر قادر به شناسایی…

Back Door یکی از مرموز ترین راه های نفوذ هکرها به سیستم شما هست. تشخیص Back Door واقعا سخت است. و بیش از 99 درصد کاربران کامپیوتر قادر به شناسایی حملات Back Door یا در پشتی نیستند.

فقط هکرها و افراد متخصصان امنیت شبکه قادر به تشخیص حمله Back Door هستند. همین مشکل شناسایی آن باعث افزایش آسیب پذیری کاربران در مقابل حملات بک دُر شده.

BackDoor چیست؟

“BackDoor” با در پشتی راهی ناشناخته برای نفوذ هکرها به سیستم شما است. در این روش هکرها با دور زدن مکانیزم‌های امنیتی و به صورت غیرمجاز به اطلاعات درون سیستم شما دسترسی پیدا می‌کنند. شما متوجه نفوذ هکرها نمی‌شوید، چرا که آنها در پس‌زمینه فعال هستند و شناسایی آنها برای شما بسیار کار دشواری است.

معمولا هکرها از بدافزارها برای نصب در پشتی و تحت کنترل گرفتن سیستم شما استفاده می‌کنند. آنها از این طریق می‌توانند از راه دور به دستگاه شما و کلیه اطلاعات آن دسترسی داشته باشند و اطلاعات شخصی شما را مورد سرقت و یا ویرایش قرار دهند.

این نوع حمله می‌تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که هکرها می‌توانند به کلیه اطلاعات شخصی شما از جمله کلیه یوزرنیم و پسور‌دهای شما و مهم‌تر از آن اطلاعات بانکی شما دسترسی پیدا کنند و اطلاعات حساس شما را لو دهند.

راهکارهای مقابله با backdoor :

هر چند شناسایی و تشخیص حملات backdoor سخت است. اما راه های مقابله با نفوذ آن تا حدودی آسان و عملی می باشد.

1-حتما بر روی سیستم خود نرم‌افزارهای امنیتی مناسبی را نصب کنید. آنتی‌ویروس مناسب بسیار برای امنیت دستگاه شما مهم است. در این مقاله آنتی‌ویروس‌های مناسب و امن و رایگان را به شما معرفی کردیم.

2-از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متن باز استفاده کنید، چرا که کد این برنامه‌ها در دسترس عموم است و عده‌ای متخصص این برنامه‌ها را بررسی می‌کنند که در پشتی در کد مرجع آنها وجود دارد و یا خیر. استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متن باز بسیار امن‌تر و مناسب‌تر است.

3-برای اپلپیکشن‌های کد بسته‌ای که استفاده می‌کنید، یک جایگزین اوپن‌سورس پیدا کنید. کافی نام برنامه را به همراه عبارت “Open Source Alternative” در گوگل جستجو کنید و معادل کد باز برنامه مورد نظر را پیدا کنید.

4-نسخه‌های قفل شکسته ویندوز و سایر نرم‌افزارها، همیشه در پشتی دارند. توصیه می‌کنم از نسخه‌های اصلی استفاده نمایید.

5-اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از مارکت‌های رسمی و معتبر دریافت نمایید، چرا که مارکت‌های غیررسمی ممکن است اپلیکیشن‌هایی را عرضه کنند که دارای در پشتی باشد.

6-سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید و مطمن باشید از آخرین نسخه موجود استفاده می‌کنید. هر اپلیکیشن یا نرم افزار را نصب نکنید.

7-مرورگرهای مورد استفاده را همیشه به‌روز نگه دارید. پاوان به شما توصیه می کند از کروم استفاده کنید.

8-در انتخاب وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید دقت کنید، چرا که وب‌سایت‌هایی که امنیت پایینی دارند، ممکن است آلوده به ابزار خاصی باشند که راه را برای ورود در پشتی مهیا می‌سازند.

9-فایل‌های مشکوک را که توسط افراد ناشناس برای شما ارسال می‌شوند را به هیچ عنوان باز نکنید، چرا که می‌توانند حاوی ویروس و بدافزار باشند و راه را برای ورود در پشتی مهیا می‌سازند.

10- همیشه اخبار امنیت شبکه و مباحث امنیتی را پیگیری کنید. تا از انتشار جدیدترین ویروس و حملات امنیتی با خبر شوید.

 

و در آخر مقاله جدی ترین تهدیدهای امنیتی در دنیای مجازی را مطالعه کنید.

دسته: آموزش امنیت سایبری, امنیت شبکه
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up