keranger ransomware

باج‌افزار جدیدی کامپیوترهای مک را آلوده می‌کند

حمله باج افزار KeRanger به کامپیوترهای مک سیستم عامل کمپانی اپل همیشه از لحاظ امنیتی ضعیف بود. و حتی جز 10 سیستم عامل امنیتی جهان هم نیست. یکی از دلایل…

حمله باج افزار KeRanger به کامپیوترهای مک

سیستم عامل کمپانی اپل همیشه از لحاظ امنیتی ضعیف بود. و حتی جز 10 سیستم عامل امنیتی جهان هم نیست. یکی از دلایل محدودیت های مک اپل همین ضعف امنیتی آن است.

سه روز گذشته برای کاربران مک التهاب‌آور بود. کارشناسان گزارش داده‌اند که کاربران مک در معرض خطر باج‌افزاری قرار دارند که در هک کردن اطلاعات سیستم مک بسیار موفق است.

کامپیوترهای مک به دلیل آسیب‌پذیری کمتر در مقابل ابزارهای مخرب و باج‌افزارها و ویروس‌ها شهرت دارند. اما واقعیت این است که برای این کامپیوترها هم ویروس‌هایی ساخته می‌شود ولی اکثرا امکان نفوذ آنها به سیستم پایین است. برخی از کاربران طی دو روز گذشته در معرض این باج‌افزار قرار گرفته‌اند. شرکت Palo Alto Networks در این مورد گزارش داده است که مورد اخیر یکی از سریع‌ترین حمله‌های سایبری است. باج‌افزار جدید داده‌های کامپیوتر را هک کرده و مشابه دیگر باج‌افزارها از کاربران در مقابل دادن کلید شکستن قفل تقاضای پول دیجیتال مانند بیت کوین می‌کند. کاربران پس از پرداخت این وجه می‌توانند دوباره اختیار داده‌های کامپیوتر را در اختیار بگیرند.

فدکس اکسپرس: باج افزار نات پتیا 300 میلیون دلار خسارت بر جای گذاشته است

رایان اولسون مدیر اطلاعات در شهر پال‌آلتو می‌گوید که بدافزار “KeRanger” از جمعه چهارم مارس وارد کامپیوترهای مک شده است. بدافزاری که سریع اعمل کرده  و داده‌ها را رمزگذاری می‌کند. یکی از نمایندگان اپل اما گفته است که این کمپانی اقداماتی برای مقابله با بدافزار گزارش شده انجام داده است. اپل گواهی دیجیتال نرم‌افزاری که کامپیوتر را هک می‌کند را لغو کرده است.

این بدافزار سه روز پس از وارد شدن به کامپیوتر فعال می‌شود. اما ورود اولیه بدافزار از طریق نرم‌افزار Transmission بوده است. نرم‌افزاری محبوب که کاربران با استفاده از آن ویدیو، فیلم و نرم‌افزارهایی از طریق شبکه  BitTorrent دانلود کرده و نصب می‌کنند. سایت Transmission نیز در اقدامی دیگر روز یکشنبه یادداشتی در صفحه اول منتشر کرده و به کاربران اطلاع داده است که نسخه  2.90 آلوده شده است. کاربران برای جلوگیری از هر گونه آلودگی باید نسخه 2.92  را دانلود کنند و نسخه پیشین را پاک کنند. در این سایت راهنمایی نیز قرار داده شده است که کاربران می‌توانند آلودگی کامپیوترشان را آزمایش کنند.

باج افزارها را قبل آغاز به کار غیر فعال کنید!

حتی اگر این یکی از ابتدایی‌ترین حملات موفق به کامپیوترهای مک باشد بسیاری از کارشناسان معتقدند این حمله به خاطر محبوبیت روزافزون کامپیوترهای مک تازه شروع بدافزارهای دیگر است.

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
اپل, مک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up