جاسوسی‌ آمریکا، آلمان را به ایجاد اینترنت ملی سوق می دهد

جاسوسی‌ آمریکا، آلمان را به ایجاد اینترنت ملی سوق می دهد

ایجاد اینترنت ملی برای مقابله با جاسوسی آمریکا شرکت مخابراتی دویچه تله کام در اندیشه راه اندازی شبکه اینترنت ملی به منظور هدایت داخلی ترافیک داده و ایمیل و در…

ایجاد اینترنت ملی برای مقابله با جاسوسی آمریکا

شرکت مخابراتی دویچه تله کام در اندیشه راه اندازی شبکه اینترنت ملی به منظور هدایت داخلی ترافیک داده و ایمیل و در امان ماندن از جاسوسی‌ دولت آمریکا است.
به نقل از دویچه وله، دویچه تله کام که بزرگترین شرکت مخابراتی و آی تی آلمان محسوب می‌شود امیدوار است از این طریق اعتماد از دست رفته مشترکان خود را بازگردانده و آنها را مجددا به حفظ امنیت خود امیدوار کند. با اجرای این طرح تبادل داده در اینترنت میان کاربران  آلمانی تنها در داخل این کشور صورت گرفته و کشور ثالثی مانند آمریکا نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.
آلمانی‌ها برنامه‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته و قصد دارند مرز اجرای این طرح را به کشورهای عضو پیمان شینگن توسعه دهند.
البته برخی کارشناسان نسبت به امکان اجرای این طرح بدبین هستند. آنها می‌گویند ماهیت بین‌المللی اجرای طرح یاد شده عملی کردن چنین برنامه‌ای را مشکل می‌کند. به اعتقاد آنها ساختار اینترنت به گونه‌ای طراحی شده که داده‌ها همیشه به دنبال سریع ترین و ارزان ترین روش انتقال خواهند بود.
ژورگن شیگر سردبیر مجله آی تی آلمانی آی ایکس می‌گوید می‌توان محتوای ایمیل‌های رد و بدل شده را در داخل مرزهای آلمان حفظ کرد، اما با این کار هزینه ها بالاتر رفته  و سرعت تبادل اطلاعات کمتر می شود. همچنین باید سرمایه گذاری های جدیدی در حوزه زیرساخت صورت بگیرد. با این کار هزینه دسترسی به اینترنت بیشتر می شود و این مطلوب کاربران نیست.
علاوه بر این پردازش کل ترافیک اینترنت از طریق خطوط داخلی دشوار است، زیرا بسیاری از زیرساخت های مهم اینترنت در آمریکا واقع است. متخصصان حتی در مورد ایمنی بیشتر این رو هم تردید شده و استفاده از روش هایی مانند رمزگذاری اطلاعات را بیشتر توصیه می کنند.
دسته: امنیت شبکه
اسنودن, جاسوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up