به مقامات روسیه توصیه شده که فقط از امکانات ارتباطی داخلی استفاده شود

به مقامات روسیه توصیه شده که فقط از امکانات ارتباطی داخلی استفاده شود

افشاگری اسنودن از شرکت های بزرگ تکنولوژی مثل گوگل و مایکروسافت کارمندان دولت روسیه مجبورند از پست های الکترونیکی که سرور آنها در خارج از کشور قرار دارد، صرف نظر…

افشاگری اسنودن از شرکت های بزرگ تکنولوژی مثل گوگل و مایکروسافت

کارمندان دولت روسیه مجبورند از پست های الکترونیکی که سرور آنها در خارج از کشور قرار دارد، صرف نظر کنند. چنین توصیه ای توسط اداره فدرال امنیت روسیه، منتشر شده است. به عقیده ی نیروهای امنیتی، استفاده ی مقامات از خدمات ارتباطی اینترنتی خارجی، منافع کشور را تهدید و حتی امنیت جامعه را مختل می کند .

امروزه بسیاری از کارمندان و کارکنان شرکت ها و ادارات دولتی، برای پست الکترونیکی کاری خود، از سرویس های ایمیلی خارج از کشور استفاده می کنند. از یک طرف، استفاده از آن بسیار راحت است، برای مثال مراسلات Gmail را در هر نقطه از جهان و با هر کامپیوتری می توان دریافت کرد. از طرف دیگر چنین دسترسی ای باعث می شود تا اطلاعات شخصی موجود در پست الکترونیکی فرد، به دست افراد غریبه بیافتد .

افشاگری ادوارد اسنودن، افسر اطلاعاتی آمریکا در تابستان امسال، ابعاد این مسئله را مورد تاکید قرار داد. عامل سابق امنیتی گفت که بزرگ ترین شرکت های “های تک” از قبیل مایکرو سافت و گوگل، اطلاعات محرمانه ی کاربران خود از کشورهای مختلف را به اداره ی امنیت ایالات متحده آمریکا، ارائه می کنند. بنا به گفته ی نیکولای کووالوف، رئیس سابق اداره فدرال امنیت روسیه، این خود به عنوان یک تهدید جهان شمول به شمار می رود :

“مراجعه به سرورهای خارجی، خطر نشت اطلاعاتی و خبر رسانی نادرست را به همراه دارد. این نه فقط راه را برای عوامل امنیتی بیگانه باز می کند بلکه هکرها از این طریق می توانند در کار و فعالیت ساختارهای دولتی، اختلال بوجود آورند. لذا این مشکل یکی از مهمترین مسائل اصلی برای حفظ امنیت هر کشوری است. بعضی از کشورها توجه خاص خود را نسبت به این معضل آغاز کرده اند. اما این مشکل در روسیه تاکنون حل نشده است. شاید علت آن در این باشد که صنعت الکترونیکی در روسیه به اندازه کافی توسعه نیافته بود. البته الان روسیه این امکان را دارد تا سرورهای خود را بکار انداخته و فقط از آنها استفاده کند. بنابراین توصیه ی عدم استفاده از سرورهای خارجی توسط کارمندان دولت بسیار به جا و مناسب است” .

لازم به ذکر است که استفاده از سرورهای پستی، در خود آمریکا، بریتانیا، هلند و تعداد دیگری از کشورها با مقررات بسیار سختی روبرو است. آلمان نیز پس از رسوایی بوجود آمده نسبت به افشاگری اسنودن محدودیت های ویژه ای در خصوص ترافیک داخلی اینترنت و به حداقل رساندن استفاده از کانال های ارتباطی خارجی به عمل می آورد .

در روسیه و در بعضی از شرکت های بزرگ، دستورالعمل هایی وجود دارد تا کلیه ی مکاتبات تجاری و کاری فقط از طریق ایمیل شرکت ها صورت پذیرد. اکنون مقامات و کارکنان دولت نیز باید از چنین اقدامی پیروی کنند .

البته هیچ کس به محیط خصوصی کارکنان دخالتی ندارد. این حق برای مکاتبات شخصی افراد و استفاده از خدمات هر سروری، محفوظ است. اما وقتی آنها با فعالیت های حرفه ای کارمندان مرتبط می شود، تنها راه، فقط استفاده از خدمات پستی بومی است. بدین ترتیب عدم امکان جاسوسی بیگانگان تضمین شده و از شنود خارجی نیز حداکثر مقابله صورت می پذیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up