از پیشینه جست‌وجوهای فیس‌بوک‌ چه می‌دانید؟

از پیشینه جست‌وجوهای فیس‌بوک‌ چه می‌دانید؟

پیشینه جست‌وجوهای فیس‌بوکی شما٬ یعنی هرآنچه در جعبه جست‌وجوی فیس‌بوک وارد کرده‌اید٬ به سادگی و تنها با چند کلیک در دسترس است و اگر دغدغه حریم خصوصی دارید بهتر است…

پیشینه جست‌وجوهای فیس‌بوکی شما٬ یعنی هرآنچه در جعبه جست‌وجوی فیس‌بوک وارد کرده‌اید٬ به سادگی و تنها با چند کلیک در دسترس است و اگر دغدغه حریم خصوصی دارید بهتر است همین حالا با چند کلیک پاکش کنید.

پاوان : بسیاری از کاربران فیس‌بوک برای مراجعه به صفحات فیس‌بوکی دوستان‌شان٬ یا صفحات عمومی و یافتن دوستان قدیمی و البته جست‌وجو درباره کسانی که نمی‌شناسند و می‌خواهند درباره‌شان بیشتر بدانند٬ از جست‌وجوی فیس‌بوک استفاده می‌کنند٬ اما بخش بزرگی از این کاربران نمی‌دانند که فیس‌بوک هرآنچه در جعبه جست‌وجو وارد می‌شود را ذخیره می‌کند و جایی در پروفایل شما در دسترس قرار می‌دهد.
اگرچه پیشینه جست‌وجوهای ذخیره‌شده در فیس‌بوک هر کاربر به‌صورت پیش‌فرض تنها برای خود او قابل مشاهده است٬ اما در هر صورت همیشه این امکان وجود دارد که کسی به سیستم شخصی شما نفوذ کند یا در نتیجه بی‌احتیاطی شما از راه‌های مختلف کنترل حساب فیس‌بوک‌تان را در اختیار بگیرد و به سادگی با مراجعه به همین بخش٬ اطلاعات بسیار خصوصی زندگی‌تان را به دست آورد.
اگر تا به حال به این‌فکر نکرده‌اید که به دست آوردن تاریخچه جست‌وجوهای شما در فیس‌بوک چه ابعادی از زندگی‌تان را برملا می‌کند٬ همین حالا چند لحظه تامل کنید و سپس برای از بین بردنش دست به کار شوید.
آنچه در فیس‌بوک جستجو می‌کنید٬ چیزهای بسیاری درباره زندگی شما می‌گوید: این‌که دنبال کسب اطلاعات درباره چه چیزهایی هستید٬ درباره چه کسانی می‌خواهید بیشتر بدانید٬ چه کسانی کنجکاوی‌تان را برمی‌انگیزند٬ به چه کسانی توجه ویژه دارید.
به گزارش دویچه وله، اما نگران نباشید. حالا که با مساله آشنا شدید٬ حل کردن آن بسیار ساده است. برای پاک کردن پیشینه جست‌وجوهای فیس‌بوکی٬ اول باید به صفحه اصلی پروفایل‌تان بروید و در سمت راست کاور فتو٬ روی Activity Log کلیک کنید.
در قسمت Activity Log مجموعه‌ای از گزارش‌ها درباره فعالیت‌های فیس‌بوکی شما ذخیره شده است. لایک‌ها٬ کامنت‌ها٬ پست‌ها و هرآنچه که روزانه در فیس‌بوک انجام داده‌اید.
در سمت چپ٬ زیر قسمتی که مربوط به عکس‌ها٬ لایک‌ها و کامنت‌هاست٬ گزینه More را می‌بینید. روی آن کلیک کنید تا آیتم‌های بیشتری را ببینید. پیشینه سرچ شما هم در همین قسمت قرار دارد.
بعد از کلیک روی More در پایین‌ترین قسمت روی گزینه Search کلیک کنید. حالا می‌توانید جستجوهای خود را ببینید که به ترتیب ماه مرتب شده‌اند. احتمالا اولین مواجهه با پیشینه جست‌وجوها٬ غافل‌گیرتان خواهد کرد. اما بعد از چند بار اسکرول کردن٬ وقت را بیش از این تلف نکنید و با کلیک روی Clear Searches که در قسمت راست بالای صفحه قرار گرفته٬ خطر دسترسی به این اطلاعات خصوصی توسط دیگران را از بین ببرید.
البته این فقط بخشی از نگرانی‌های گسترده درباره حریم خصوصی فیس‌بوک را برطرف می‌کند. همواره تغییرات زیادی در زمینه تنظیمات Privacy فیس‌بوک ایجاد می‌شود و برای آگاهی از آنها٬ باید پی‌گیر خبرها باشید و تنظیمات خود را متناسب با تغییرات به‌روز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up