ابزار هوشمند مایکروسافت برای ایمن‌سازی رمزهای عبور شما

ابزار هوشمند مایکروسافت برای ایمن‌سازی رمزهای عبور شما

هوشمند سازی رمز عبور انتخاب یک رمز عبور که بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد و به آسانی آن را تایپ کرد، عبارتی که حدس زدن آن توسط…

هوشمند سازی رمز عبور

انتخاب یک رمز عبور که بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد و به آسانی آن را تایپ کرد، عبارتی که حدس زدن آن توسط بقیه غیرممکن باشد و ایمنی را به طور کامل برقرار کند، همیشه یکی از بزرگترین مشکلات والدین در دنیای رایانه محسوب می‌شود.

اما مرکز تحقیقات مایکروسافت اعلام کرده است که این نگرانی را برای همیشه برطرف می‌کند و ابزاری را با نام Telepathwords در اختیار عموم کاربران می‌گذارد که ایمن‌ترین رمزهای عبور را ارایه می‌دهد.

این دستگاه اطلاعات مربوط به رمزهای عبور عادی و عادات کاربران برای انتخاب رمزهای عبور مختلف را در خود نگه داشته است. ابزار ساخته شده توسط گروه تحقیقاتی مایکروسافت به‌گونه‌ای طراحی شده است هک میزان آسیب‌پذیری رمز عبور مورد نظر شما را تشخیص می‌دهد و وقتی یک حرف را تایپ می‌کنید، حرف بعدی که مد نظر شما است را حدس می‌زند.
شرکت مایکروسافت برای این پروژه امنیتی خود یک سایت اینترنتی ویژه ارایه کرده است که نشان می‌دهد رمز عبور شما چگونه قابل پیش‌بینی است. برای مثال، اگر شما تصور می‌کنید که عبارت p@$$w0rd یک رمز عبور ایمن محسوب می‌شود، باید بیشتر فکر کنید. چون زمانی که حرف اول را تایپ می‌کنید، ابزار مربوطه مابقی حروف را به‌درستی حدس می‌زند.
به‌جز این، اگر پسورد شما عبارت zxserisljeerouiaer2345 باشد، باز هم سیستم آسیب‌پذیری‌های آن را نشان می‌دهد و ضعف‌های آن را نمایان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up