گوگل برای کشف حفره های امنیتی اندروید جایزه می دهد!

گوگل برای کشف حفره های امنیتی اندروید جایزه می دهد!

شرکت گوگل در نظر دارد با راه‌اندازی طرح جدید خود به هر کاربری که در سیستم‌عامل اندروید و دیگر مجموعه‌های نرم‌افزاری این شرکت حفره‌ امنیتی پیدا کند، جوایز نفیسی را…
شرکت گوگل در نظر دارد با راه‌اندازی طرح جدید خود به هر کاربری که در سیستم‌عامل اندروید و دیگر مجموعه‌های نرم‌افزاری این شرکت حفره‌ امنیتی پیدا کند، جوایز نفیسی را اعطا کند.
البته با وضعیتی که اندروید دارد. کشف حفره امنیتی در این سیستم عامل چندان سخت به نظر نمی رسد.
هم‌اکنون تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری طرح‌های پاداشی برای پیدا کردن مشکلات محصولات خود را آغاز کرده‌اند و به مردم عادی امکان می‌دهند با پیدا کردن اختلالات امنیتی و اعلام جزییات آن از طریق روش‌های تایید مشکل یاد شده، جوایز مربوطه را دریافت کنند.
اما گوگل این طرح را برای خود گسترش داده و یک سری نرم‌افزار متن‌باز را در کنار ابزارهای تاییدی برای کشف حفره‌های امنیتی ارایه کرده است.
اگرچه گوگل به عنوان پشتیبان اصلی برای سیستم‌عامل موبایلی اندروید محسوب می‌شود، اما باید توجه داشت که این شرکت اینترنتی بزرگ مالکیت اصلی اندروید را در اختیار ندارد و به همین خاطر با گسترش ابزارهای گزار‌ش‌دهی خود شامل سیستم‌های متن‌باز، می‌کوشد به صورت گسترده‌تر از Android Open Source Project پشتیبانی کند.
شرکت گوگل همچنین طرح پاداش‌دهی خود را برای سرورهای اینترنتی معمول از جمله Apache httpd، lighttpd و nginx، نرم‌افزارهای اینترنتی شامل Sendmail، Postfix، Exim و Dovecot و همچنین برخی ابزارهای شبکه‌ای گسترش داده است.
گفته می‌شود که پاداش گوگل برای هر حفره امنیتی تایید شده می‌توان از 500 دلار تا 3 هزار دلار افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up