سوء‌استفاده از یک آسیب‌پذیری اصلاح نشده در آفیس 2007

سوء‌استفاده از یک آسیب‌پذیری اصلاح نشده در آفیس 2007

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که مهاجمان در حال سوء استفاده از یک آسیب پذیری بحرانی و اصلاح نشده در آفیس 2007 هستند و آفیس 2003 و 2010 نیز در این…

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که مهاجمان در حال سوء استفاده از یک آسیب پذیری بحرانی و اصلاح نشده در آفیس 2007 هستند

و آفیس 2003 و 2010 نیز در این زمینه آسیب پذیر هستند. در صورتی که یکی از نسخه‌های آفیس بر روی سیستم نصب باشد، این مشکل می تواند توسط یک فایل تصویری بدشکل که در یک وب سایت یا از طریق یک پیام ایمیلی مشاهده می شود باعث سوء استفاده از سیستم شود.مرکز پاسخگویی امنیت مایکروسافت روز سه شنبه در یک پست نوشت: ما از حملات هدفمند مطلع هستیم. این حملات بیشتر خاورمیانه و آسیای جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است. در ابتدا دقیقا مشخص نبود که چه نسخه هایی از ویندوز تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار دارند. در حالی که مایکروسافت تنها ویندوز ویستا و ویندوز سرور 2008 را به عنوان نسخه های آسیب پذیری معرفی کرد، محققان شرکت امنیتی مک آفی که پنج شنبه گذشته این رخنه را به مایکروسافت گزارش دادند، اظهار کردند: هر دو سیستم عامل XP و 7 می توانند از طریق فایل های مخرب آفیس مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

Haifei Li بر روی وب سایت مک آفی نوشت: پس از آنکه ما حملاتی که از طریق آفیس 2007 بر روی ویندوز XP اجرا می شد را شناسایی کردیم، متوجه شدیم که واقعا یک نقض در یکی از مولفه های پردازشی TIFF در آفیس مایکروسافت وجود دارد. بنابراین نه تنها آفیس 2007 بر روی ویندوز XP نسبت به این حملات آسیب پذیر است بلکه اغلب محیط ها از جمله آفیس 2007 بر روی ویندوز 7 تحت تاثیر قرار دارند.
بنا بر اعلام مرکز ماهر با توجه به جزئیات این حمله که توسط Elia Florio مهندس MSRC منتشر شده است، هر کسی که از آفیس 2003 و آفیس 2007 استفاده می کند صرف نظر از سیستم عامل، تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار دارد. با این حال کسانی که از آفیس 2010 بر روی ویندوز XP و سرور 2003 استفاه می کنند در معرض خطر قرار دارند.
Florio اظهار کرد که نسخه جدید آفیس مایکروسافت، آفیس 2013 شامل این آسیب پذیری نیست.
دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up