راه اندازی مرکز عملیات امنیت برای پیشگیری از تهدیدات سایبری در صنعت

راه اندازی مرکز عملیات امنیت برای پیشگیری از تهدیدات سایبری در صنعت

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت معدن و تجارت از راه اندازی مرکز عملیات امنیت بخش صنعت کشور برای پیشگیری از تهدیدات سایبری این حوزه خبر داد. امیرمسعود عطایی…
مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت معدن و تجارت از راه اندازی مرکز عملیات امنیت بخش صنعت کشور برای پیشگیری از تهدیدات سایبری این حوزه خبر داد.
امیرمسعود عطایی در گفتگو با مهر، راه اندازی مرکز عملیات امنیت را یکی از تکالیف برنامه پنجم توسعه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مرکز عملیات امنیت -SOC – تاکنون به صورت عملیاتی در هیچ یک از دستگاهها و نهادها به اجرا درنیامده است و وزارت صنعت معدن و تجارت در راه اندازی این مرکز پیشگام است.
وی با بیان اینکه مرکز عملیات امنیت بخش صنعت کشور بر پایه تکنولوژی محاسبات ابری پایه ریزی شده است، ادامه داد: بخش صنعت کشور به عنوان یکی از حوزه های استراتژیک در معرض تهدیدات سایبری بسیاری است که چنانچه به این مهم توجه نشود خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.
عطایی با اشاره به تهدیدات سایبری سالهای اخیر که با هدف تخریب صنعت کشور آغاز شد و ویروس استاکس نت یکی از این تهدیدها به شمار می رود، گفت: پروژه مرکز عملیات امنیت بخش صنعت کشور مصوب شورایعالی امنیت ملی است و در این زمینه با سازمان فناوری اطلاعات نیز تفاهمنامه همکاری به امضا رسیده است.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت معدن و تجارت با اشاره به تقسیم بندی صنایع کشور براساس تقسیم بندی پدافند غیرعامل تصریح کرد: براساس تقسیم بندی پدافند غیرعامل کشور برخی از صنایع ما حیاتی و حساس به شمار می روند که هدف از راه اندازی مرکز SOC ایجاد سنسورهای امنیتی در این صنایع است تا از بروز مشکل در صورت تهدیدات سایبری جلوگیری به عمل آید.
وی با بیان اینکه عمدتا صنایع حیاتی و حساس دارای شبکه های کامپیوتری و سولوشن های نرم افزاری هستند افزود: صنایع بزرگ با اقتصاد کشور در ارتباط بوده و قطع شبکه های این صنایع در صورت بروز حملات سایبری می تواند به اقتصاد کشور لطمه بزند.
عطایی با بیان اینکه تهدیدات سایبری عمدتا از انرژی آغاز می شود تاکید کرد: از آنجایی که هدف گیری کشورهای متخاصم روی اقتصاد است و تحریم ها با پایه اقتصادی صورت می گیرد، حملات سایبری نیز اقتصادی بوده و صنایع اصلی و حیاتی کشور را مورد تهدید قرار می دهد.
وی خاطرنشان کرد: مرکز SOC برای پیشگیری و جلوگیری از تهدیدات سایبری بخش صنعت و نیز شناسایی موارد حملات سایبری راه اندازی شده و در حال اجرا بوده و سرویس می دهد.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: این مرکز ایجاد شده تا قبل از آنکه دامنه کار بالا گیرد آن را رفع کند تا دامنه بحران، کاهش یابد.
به گفته وی مرکز soc با سیستم های داخلی و نرم افزار بومی مدیریت رخداد و وقایع توسط برنامه نویسان داخلی نوشته شده است.

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up