بیمه امنیت سایبری؛ راهکاری جدید برای محافظت از داده‌‏های کسب و کار

بیمه امنیت سایبری؛ راهکاری جدید برای محافظت از داده‌‏های کسب و کار

نتایج یک مطالعه جدید حکایت از آن دارد که برخی از شرکت‏‌ها و کسب و کارهای تجاری مخاطرات ناشی از حملات سایبری را از بلایای طبیعی مهم‌‏تر می‏‌دانند و برای…

نتایج یک مطالعه جدید حکایت از آن دارد که برخی از شرکت‏‌ها و کسب و کارهای تجاری مخاطرات ناشی از حملات سایبری را از بلایای طبیعی مهم‌‏تر می‏‌دانند و برای مقابله با آنها به بیمه کردن داده‏‌ها و کسب و کار خود رو آورده‌‏اند.

به گزارش وب‏ سایت eweek، مطالعه‌‏ای که اخیراً توسط دو شرکت اکسپرین دیتا بریچ رزولوشن (Experian Data Breach Resolution) و پونمون انستیتو (Ponemon Institute) انجام گرفته است، نشان می‏‌دهد مخاطرات امنیتی فضای سایبر برای کسب و کارها از بلایای طبیعی مهم‏‌تر است. بنا بر این یافته‏‌ها، حدود ۳۱ درصد از کسب و کارهای شرکت‏‌کننده در این مطالعه اقدام به بیمه کردن خود در برابر مخاطرات و حملات سایبری کرده‌‏اند. حدود ۳۹ درصد نیز گفته‏‌اند در حال تصمیم‏‌گیری و برنامه‏‌ریزی برای انتخاب سیاست‏‌های مشابهی برای مقابله با مخاطرات سایبری هستند.

۷۶ درصد از کسب و کارهای شرکت‏‌کننده در این مطالعه به پژوهشگران گفته‌‏اند مخاطرات امنیتی فضای سایبر از بلایای طبیعی، آتش سوزی و دیگر مخاطرات احتمالی مهم‏‌تر است و یا به لحاظ اهمیت با آنها برابری می‏‌کند. با این همه فقط ۹ درصد از شرکت‏‌ها احتمال داده‌‏اند که کسب و کار متبوع آنها به خاطر از دست رفتن داده‏‌ها دچار خسارت مالی شود.
در این مطالعه که به صورت نظرسنجی انجام شده است، پاسخگویان گفته‌‏اند به خاطر سرقت و درز داده‏‌های خود ممکن است به طور متوسط متحمل ۱۶۳ میلیون دلار خسارت شوند. برخی نیز این رقم را تا ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرده‏‌اند. ۵۶ درصد از شرکت‌‏هایی که در عرض ۲۴ ماه گذشته با خطر سرقت و نشت داده‏‌های خود دست و پنجه نرم کرده‏‌اند، از این طریق به طور متوسط ۹.۴ میلیون دلار متضرر شده‌‏اند.
لاری پونمون، رئیس و موسس شرکت پونمون انستیتو در این زمینه گفته است: شرکت‏‌ها نگران خسارت‏‌های مالی ناشی از سرقت داده‏‌های خود هستند. بیمه سایبری می‏‌تواند به عنوان یکی از اجزای مهم راهبرد مدیریت مخاطره از آنها در برابر خسارت‏‌های مالی پشتیبانی کند
دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up