تهدیدی جدید برای رمزنگاری HTTPS

تهدید جدیدی برای رمزنگاری HTTPS

طرح رمزنگاری HTTPS توسط حمله‌ای جدید به نام BREACH مورد تهدید قرار گرفته که امکان دسترسی مهاجم به اعتبار‌نامه، آدرس پست‌الکترونیک و دیگر داده‌های حساس را می‌دهد. حمله شناسایی مرورگر…

طرح رمزنگاری HTTPS توسط حمله‌ای جدید به نام BREACH مورد تهدید قرار گرفته که امکان دسترسی مهاجم به اعتبار‌نامه، آدرس پست‌الکترونیک و دیگر داده‌های حساس را می‌دهد.

حمله شناسایی مرورگر و خروج از طریق فشرده سازی تطبیقی ابرمتن که به اختصار BREACH نام گرفته است روش جدیدی است که جهت ربودن علامت رمز ورود، شناسه نشست و دیگر اطلاعات حساس در ترافیک رمزنگاری شده SSL/TSL  به کار گرفته می‌شود.

این روش قدرتمند که تنها در 30 ثانیه عمل می‌کند توسط Yoel Gluck به همراه دستیاران تحقیقاتی‌اش در همایش BlackHat ارایه شده و تمام محققان امنیتی را شوکه کرد.

ارتباط اچ تی تی پی اس امروزه برای رمز کردن و حفاظت از داده‌ها در بسیاری از شبکه‌ها از جمله بانک‌ها، تجارت الکترونیک و دیگر ساختار‌های نیازمند محرمانگی اطلاعات به کار گرفته می‌شود.

BREACH هیچ گونه داده‌ای را Dectypt نمی‌کند بلکه در آن به دنبال قطعه رشته‌های حساس می‌گردد که دارای الگو‌های خاص هستند.

این کد سوء استفاده، از الگوریتم استاندارد Deflate compression استفاده می‌کند که توسط وب‌سایت‌ها برای کاهش پهنای باند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up