جاسوسی-انتشار آمار جاسوسی آمریکا از شهروندان

جاسوسی-انتشار آمار جاسوسی آمریکا از شهروندان

جاسوسی از شهروندان آمریکا بحث داغ محافل خبری و تکنولوژی است. و سر وصدای زیادی را در داخل و خارج از آمریکا برانگیخته است. سالها بود که مردم جهان و…

جاسوسی از شهروندان آمریکا بحث داغ محافل خبری و تکنولوژی است. و سر وصدای زیادی را در داخل و خارج از آمریکا برانگیخته است. سالها بود که مردم جهان و شرکت های بزرگ آمریکا را محرم اصرار خود می دانستند. آنها آمریکا را بهترین مرکز ثبت اطلاعات و داده های کامپیوتری خود می پنداشتند. شرکت‌های بزرگ اینترنتی یک هفته بعد از توافق با دولت آمریکا، آمار درخواست‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از شهروندان را منتشر کردند.یک هفته پس از این که دولت آمریکا و شرکت‌های اینترنتی برای افشای جزئیاتی از درخواست‌های دولت آمریکا برای دسترسی به اطلاعات شهروندان به توافق رسیدند، شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، یاهو و فیس‌بوک آمار مربوط به 6 ماه اول سال 2013 را منتشر کردند.در این میان یاهو  با ثبت 30هزار مورد درخواست از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) بیش از بقیه شرکت‌ها وادار به فاش کردن اطلاعات کاربران خود شده است.

به گفته شرکت یاهو در نیمه اول سال 2013 از طریق دادگاه و بر اساس قانون کنترل سازمان‌های اطلاعات خارجی (FISA) بین 30 تا 31 هزار درخواست برای به دست آوردن اطلاعات کاربران به این شرکت فرستاده شده است.
گوگل در نیمه اول سال 2013 با 9 تا 10 هزار درخواست و مایکروسافت با 15 تا 16 هزار درخواست سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا روبرو بوده‌اند. آمار فیس‌بوک انتقال اطلاعات 5 تا 6 هزار کاربر را در 6 ماه اول سال 2013 نشان می‌دهد.
پس از افشای جاسوسی‌ های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا و همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری با این آژانس، این شرکت‌های برای احیای آبروی از دست رفته خود با تنظیم شکواییه خواستار اجازه دولت آمریکا برای افشای درخواستهای جاسوسی شدند. هفته گذشته دولت آمریکا با انتشار این آمار موافقت کرد. البته انتشار عدد دقیق در‌خواست‌ها ممنوع است.

نظر شما در مورد جاسوسی آمریکا از شهروندان و افشای آن توسط اسنودن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up